اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

درخواست توقف ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان از دادستان تهران

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: فردا از دادستان تهران می‌خواهیم تا دستور توقف ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان را صادر کند.

درخواست توقف ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان از دادستان تهران

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر مونسان عصر امروز در بازدید از ساخت و سازهای اطراف کاخ گلستان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من دستور رسیدگی را صادر کردم و معاون میراث فرهنگی هم بررسی‌های لازم را آغاز کرده است و قطعا هرجایی تخلف صورت گرفته باشد با آن برخورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه پرونده‌ موضوع هم اکنون در دادسرای ناحیه 12 مطرح است گفت: کارشناسان دادسرا در حال رسیدگی پرونده هستند. 

مونسان تصریح کرد: مدت‌ها پیش مجوز ساخت و ساز تا ارتفاع ۱۳.۵ متر از سوی شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صادر شده بود در حالی که ارتفاع قانونی برای ساخت و ساز در عرصه کاخ جهانی گلستان ۷.۵ متر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه این ملک که ازجمله املاک کبابی جوان بوده است، گفت: اگر اداره کل سازمان این مجوز را تایید کرده باشد، تخلف بوده این در حالی است که مجوز باید توسط ستاد سازمان میراث و گردشگری صادر می‌شد اما اینگونه که به نظر می‌رسد هکه برای دریافت مجوز ساخت و ساز در این منطقه با ستاد سازمان میراث فرهنگی مکاتبه نشده است.

مونسان تأکید کرد:  من ۱۰روز پیش از این ساخت و ساز باخبر شدم و به معاون میراث فرهنگی گفتم که باید این موضوع بررسی شود، تخلف‌ها باید برطرف شوند و ساخت و ساز طبق قانون و با توجه به ضوابط میراث فرهنگی اتفاق بیفتد. 

وی گفت:  این موضوع برای سال ۹۵ بوده و شورای فنی میراث فرهنگی و اداره کل میراث تهران و شهرداری منطقه مجوز این ساخت و ساز را داده بودند اما دادن این مجوز و  ارتفاع ۱۳.۵ متر درست نبوده است.

وی گفت: چلوکبابی جوان ساختمان قدیمی و ارزشمندی نبوده اما اکنون تعرضی به زمین‌های عرصه کاخ گلستان شده است. حضور ما در اینجا نیز نشانگر آن است که به نگرانی های مردم توجه کرده ایم. ما متاسفیم که این ساخت و ساز متوقف نشده اما مردم نباید نگران باشند،هر تخلفی که انجام شده به حالت اول بر می گردد.

این در حالی است که در حاشیه این بازدید نماینده ای از شهرداری منطقه ۱۲ نیز حضور داشت و عنوان کرد که این ساخت و ساز تا ۱۱ متر و ۱۵ سانتیمتر بالا رفته است که در پاسخ به این موضوع مونسان گفت حد مجاز ارتفاع ۷.۵ متر است.

همچنین محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه صاحب ملک هنگامی که حفاری زیرزمین را آغاز کرد و به بخشی از ملک کاخ گلستان تعرض کرد تخلفات را بیشتر زیر پای گذاشت، گفت: اخیرا در اسناد کاخ گلستان‌ فیش‌هایی پیدا کرده‌ایم که نشان می‌دهد بخشی از این ملک در اختیار کاخ گلستان بوده اما مالک به ما می‌گوید سند شش دانگ دارد، ما خواستار سند شدیم اما به ما تحویل نداد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول