اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

کاش دنیا همانند خاشقجی به سرنوشت مسلمانان مظلوم یمن می‌اندیشید

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به قتل خاشقجی گفت: ای کاش دنیا برای همه مظلومان و ستمدیدگان جهان مثل خاشقجی دلسوزی می‌کرد.

کاش دنیا همانند خاشقجی به سرنوشت مسلمانان مظلوم یمن می‌اندیشید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به برخی آیات قرآن کریم و معنای این آیات اظهار کرد: آن چیزی که موجب نجات است و باید به آن امیدوار برای آخرت باشیم تقوای الهی است.

وی به دنباله این آیه اشاره کرد و گفت: انسان‌های مومن و متقی از همه مواهب بهشتی استفاده خواهند کرد و این افراد در دنیا چشم پاک و دست پاک هستند و مال حرام در زندگی آن‌ها وجود ندارد و از تابلوهای ممنوعه در این دنیا عبور نمی‌کنند.

وی دروغ‌گویی را در ذات انسان‌های مومن ندانست و با بیان این که مومنان از عسل مصفای بهشتی استفاده می‌کنند یادآور شد: عسل مصفای بهشتی با عسل‌های دروغینی که بعضی آن را عسل واقعی کوه دنا معرفی می‌کنند و به غیر از شکر در آن چیزی نیست و حاصل دروغگویی است تفاوت دارد!.

امام جمعه موقت یاسوج به نقل قولی از روزنامه گاردین اشاره کرد و گفت: در این روزنامه آمده که در این ۴۳ ماه هزاران نفر کشته و ۱۴ میلیون نفر به گرسنگی شده و هر هفته ده‌ها هزار نفر به امراض مبتلا می‌شوند و افزون بر ۸۵ هزار کودک بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی به قتل خاشقچی اشاره کرد و با بیان این که او یک اعتراضی کرد و دیدیم که چه بلایی بر سر او آوردند اما ای کاش دنیا برای همه مظلومان و ستمدیدگان جهان مثل خاشقچی دلسوزی می‌کرد.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز به رحلت جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه اشاره کرد و گفت: وجود بارگاه متبرکه آن حضرت در قم برای ایران اسلامی یک نعمت است و اکنون این شهر به واسطه حرم آن حضرت و همچنین حوزه علمیه در جهان اسلام شهری شناخته شده برای علم‌آموزی طلاب علوم دینی به شمار می‌رود و علما و دانشمندان بزرگی به برکت وجود مرقد آن حضرت تربیت شده و به اسلام خدمت کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول