اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزاد راه امیرالمومنین؛ بزرگترین پروژه آزادراهی ایران و عراق

ايلام به بزرگترین شبكه آزادراهي منطقه متصل می‌شود

در پي سفر وزير راه و شهرسازي به ايلام، مقدمات اتصال این استان به شبكه آزادراهی كشور از طریق آزاد راه امیرالمومنین (علیه السلام) که ارتباط دهنده مرکز کشور به استان ایلام و از آنجا به نجف اشرف است، فراهم شد.

ايلام به بزرگترین شبكه آزادراهي منطقه متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام، در پی سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام، مقدمات اتصال استان ایلام به شبکه آزادراهی کشور از طریق آزاد راه امیرالمومنین (علیه السلام) که ارتباط دهنده مرکز کشور به استان ایلام و از آنجا به نجف اشرف است، فراهم شد.

این طرح، به لحاظ استراتژیکی و ژئوپولوتیکی بسیار با اهمیت بوده و در ادامه آزاد راه خرم آباد-پل زال، از طریق دهلران به مرز چیلات و از آنجا به نجف اشرف منتهی خواهد شد.

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص گفت: اهمیت مرز بین المللی مهران و در آینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از 4 میلیون و500 هزار زائر عتبات عالیات، سبب شد تا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور، در اولین سفر کاری خود که مصادف با ایام اربعین حسینی(ع) بود، از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کند.

وی ادامه داد: در این سفر، با نظر مساعد وی، مطالعات اولیه اتصال استان به مرکز کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد-پل زال-دهلران-مرز چیلات-نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران-کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام شد.

کاظمی تصریح کرد: با پیگیری مسوولین ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

وی افزود: طول این آزادراه از پل زال تا مرز چیلات( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) 145 کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاهترین مسیر زوار آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به کربلا، خواهد بود.

وی گفت: با نظر مساعد مسوولان ارشد نظام و وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت مذکور، اقدامات بعدی برای عملیاتی شدن این مهم، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسوولین ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، شرایط اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول