اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

مسؤولیت پاسخگویی زلزله تهران با شهرداری است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربا بیان اینکه مسؤولیت پاسخگویی زلزله تهران با شهرداری تهران است، گفت: ولی کارگروهی به منظور آمادگی و پاسخگویی به زلزله تهران در دو گروه علمی و عملیاتی تشکیل شده است.

مسؤولیت پاسخگویی زلزله تهران با شهرداری  است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی سلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از وجود 559 پایگاه ثابت هلال احمر در محورها خبر داد و اظهار کرد: هلال احمر 686 پایگاه موقت، یک هزار و 100 دستگاه آمبولانس، 364 خودروی نجات، 52 دستگاه خودروی عملیاتی، 24 دستگاه بالگرد و 11 دستگاه خودروی ارتباطات در اختیار دارد که در اجرای طرح‌ها از این امکانات استفاده می‌کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: 4 هزار 425 نیروی انسانی به صورت روزانه با هلال احمر در اجرای طرح‌های مختلف همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به وجود امکان استراحت و اقلام امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات افزود: مسافران اگر در مسیر عبوری خود به مشکل برخوردند با قبول خواهش نیروها استراحت کرده و به توصیه‌های عوامل توجه کنند. 

سلیمی به فعال بودن شبانه‌روزی شماره 112 هلال احمر حتی بدون سیمکارت اشاره و تاکید کرد: عمده‌ترین چالش هلال احمر بلد نبودن بستن زنجیر چرخ توسط مردم است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همراه داشتن اقلام ضروری در خودرو را مهم‌ترین توصیه خود به مردم عنوان و تاکید کرد: امکانات اسکان در پایگاه‌های امداد و نجات برای شرایط عادی است اگر یک اتوبان بسته شود، نه ما بلکه هیچ ارگانی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر به روز بودن امکانات و تجهیزات هلال احمر افزود: ست‌های نجات و دیگر خودروهای عملیاتی این جمعیت به‌روز است.

*ارتقای تجهیزات نیازمند تزریق بودجه است

سلیمی با تاکید بر مطلوب بودن وضعیت امکانات هلال احمر گفت: ارتقای تجهیزات نیازمند تزریق اعتبارات بیشتری است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر تامین امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات هوایی گفت: اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد، امداد هوایی موجود کشور توان پوشش 150 کیلومتری حوزه ماموریت خود را دارد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت پاسخگویی زلزله تهران با شهرداری تهران  است، ادامه داد: ولی کارگروهی به منظور آمادگی و پاسخگویی به زلزله تهران در دو گروه علمی و عملیاتی تشکیل شده است.

سلیمی با تاکید بر اینکه وظایف ارگان‌های مختلف در کارگروه‌های پاسخگویی به زلزله تهران احصا و ابلاغ شده است، ادامه داد: در قالب کارگروه امداد و نجات تهران به مناطق مختلف تقسیم و استان‌های معین و همچنین پشتیبان مشخص و مناطق زیر پوشش توسط آن‌ها شناسایی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر تعریف و مشخص بودن وظایف نیروهای امداد و نجات گفت: شاید مردم متوجه نوع این وظایف نباشند، ولی نوع عمل هلال احمر در زلزله کرمانشاه رکورد محسوب می‌شود چرا که 8 هزار مصدوم با 10 بالگرد و حدود 150 آمبولانس در کمتر از 24 ساعت، منتقل شده و پایان عملیات اعلام شد، و بعد از آن هیچ فوتی ناشی از مصدومیت اعلام نشد و باید بدانیم که اولویت در حوادث با امداد و نجات است.

*کمک حال بودن فضای مجازی و سلبریتی‌ها در صورت استفاده درست

وی تاکید کرد: ورود سلبریتی‌ها و فضای مجازی به حوادث در صورت استفاده درست می‌توانست کمک‌حال ارگان‌های امدادی باشد.

سلیمی از تشکیل تیم‌های واکنش سریع در مراکز همه استان‌ها خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی این تیم‌ها در همه شهرهای بالای 100 هزار نفر ارائه می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد: دوره‌های آموزشی تیم‌های واکنش سریع طی 6 ماه آینده در همه شهرها برگزار شود.

وی افزود باید از ظرفیت خیران در حوزه امداد و نجات از جمله تامین تجهیزات استفاده بهینه شود.

سلیمی هدف خود از سفر به استان را ارزیابی امکانات دانست و گفت: نحوه پرداخت‌ها و همچنین تقدیر از اقدامات انجام شده در جمعیت هلال احمر استان از دیگر دلایل سفر بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه هلال احمر 340 هزار متر انبار دارد، ادامه داد: هلال احمر باید اقلام مورد نیاز یک درصد جمعیت آسیب‌پذیر و همچنین مایحتاج 2 درصد جمعیت را به صورت دپویی در اختیار داشته باشد که برای تحقق این هدف تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها در انجام مانورها به یک نسبت عمل نکرده‌اند، تصریح کرد: هر چند عملکرد استان زنجان در این حوزه قابل تقدیر است، ولی هستند استان‌هایی که در این حوزه تذکر گرفته‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول