اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

سرپرست استانداري تهران:

نمايشگاه «اكسپو» بايد بستري براي تحقق اقتصاد مقاومتي و توسعه صادرات غيرنفتي باشد

سرپرست استانداري تهران گفت: نمايشگاه توانمندي صادراتي ايران(اكسپو) بايد بستر ساز تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و به دنبال آن توسعه صادرات غيرنفتي باشد.

نمايشگاه «اكسپو» بايد بستري براي تحقق اقتصاد مقاومتي و توسعه صادرات غيرنفتي باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، شکراله حسن بیگی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه اکسپو در ابتدا ضمن تقدیر از دست اندرکاران برپایی سومین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران ،چالش های پیش روی اقتصاد ایران را نتیجه اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا دانست و گفت:تنها راه برون رفت و غلبه بر این تحریم ها مقاومت مردم و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

حسن بیگی وابستگی شدید به نفت و درآمدهای حاصل از آن را ،آفتی برای اقتصاد کشور در سال های گذشته ذکرکرد و خاطرنشان ساخت:اتکای بیش از اندازه به درآمدهای نفتی موجب ایجاد تگناهای اقتصادی از سوی دشمنان به ملت ایران شده است و تقویت صادرات غیر نفتی یکی دیگر از راه های مقابله با تحریم هاست.

وی زیاده خواهی و خوی استکباری آمریکا را عاملی مؤثر درتحمیل خواسته های  نابجای این کشور به برخی کشورها دانست ویادآورشد:مشکلات ناشی از اعمال تحریم وایجاد اشکال درمبادلات بانکی بین ایران وکشورها شده است وشرکتی تجاری ایران درسراسردنیا علیرغم داشتن منفعت وصرفه اقتصادی فروان از بازارهای ایران ،درروابط تجاری خود با بازرگانان ایرانی دچار مشکل شده واستکبار به خیال خام خود راه مبادلات تجاری ایران را مسدود کرده است.

سرپرست استانداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راه های مؤثر مقابله با تحریم را توجه به برگزاری نمایشگاه ها ومعرفی ظرفیت ها ی اقتصادی کشور به فعالین تجاری کشورهای دیگر ذکر کرد وگفت:بسط وگسترش صادرات غیرنفتی و برپایی نمایشگاه های توانمندی صادراتی زمینه ساز همگرایی های اقتصادی و سیاسی بین کشورهای منطقه ای وفرا منطقه ای است.

وی در ادامه همچنین تداوم ادامه برپایی این نمایشگاه ها را محملی مناسب برای هم اندیشی و ایجاد مراودات تجاری تنگاتنگ بین بازرگانان ایران و سایر کشورها دانست و گفت:امروز با پذیرش هیأت های تجاری خارجی در ایران این اطمینان خاطر برای بازرگانان خارجی ایجاد شده که ایران مکانی امن برای فعالیت های اقتصادی است. 

حسن بیگی ادامه داد:امروز در بسیاری حوزه ها نظیر تولید دارو و محصولات سلولزی قابلیت رقابت با دنیا را داریم و این توانمندی ها در اثر تحریم ها که به زعم دشمنان تهدید تلقی می‌شده بدست آمد.

سرپرست استانداری تهران در خاتمه نمایشگاه اکسپوی ٢٠١٨ را رویدادی اقتصادی و تجاری محض با جنبه های فرهنگی متعدد ارزیابی کرد و گفت:این نمایشگاه علاوه بر جریان سازی اقتصادی ؛فرهنگ سازی در حوزه مبادلات تجارت بین الملل را نیز به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول