اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادرکننده برتر خراسان شمالی:

رفتارهای شتاب‌زده و قوانین متناقض اقتصاد را به چالش کشیدند/ به صادرکننده به چشم زالو نگاه می‌شود

یکی از صادرکنندگان برتر خراسان شمالی گفت: تمام دنیا برای موفقیت صادراتشان هزینه می‌کنند اما در کشور ما صادرکننده را تنبیه می‌کنند و به چشم یک زالو به او می‌نگرند.

رفتارهای شتاب‌زده و قوانین متناقض اقتصاد را به چالش کشیدند/ به صادرکننده به چشم زالو نگاه می‌شود

حسن علی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: از سال ۷۴ در عرصه اقتصاد و گمرک فعالیت خود را آغاز کردم. امسال هفتمین سال است که به‌عنوان صادرکننده برتر استان انتخاب‌شده‌ام.

وی گفت: تمام دنیا برای موفقیت صادراتشان هزینه می‌کنند. اما در کشور ما صادرکننده را تنبیه می‌کنند، به چشم یک زالو به او می‌نگرند.

این صادرکننده برتر خراسان شمالی در ادامه سرمایه‌دار را به یک مرغ تخم طلا تشبیه کرد که اطرافیان و مسئولین بایستی با حمایت از آن ‌هم سرمایه‌دار را در منطقه و کشور حفظ کنند و هم در سرمایه‌گذاری و پیشرفت و توسعه منطقه از آن بهره ببرند.

وی نسبت به نبود ثبات در قوانین و مقررات انتقاد کرد و گفت: بایستی برای سرمایه‌گذار یک محیط امن برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرد وگرنه این مرغ تخم طلا می‌رود، جای دیگری تخم می‌گذارد!

مرادیان ادامه داد: رفتارهای شتاب‌زده و همچنین بخش‌نامه‌هایی که مرتباً قوانین جدیدی را بازگو می‌کنند و یکدیگر را نیز نقض می‌کنند، باعث شده که اقتصاد کشور به چالش بیفتد.  با این تلاطم چطور می‌شود کار درازمدت انتظار داشت. اگر قرار باشد نتوانیم یک برنامه درازمدت داشته باشیم، کدام خارجی با ما قرارداد خواهد بست؟

این صادرکننده برتر استان بابیان اینکه صادرکننده ها  مظلوم‌ترین قشر شاغل درا جامعه هستند، تصریح کرد؛ به این خاطر که نگاه عموم جامعه به صادرکننده به دید یک سرباز اقتصاد نیست. اگر این‌طور بود، می‌بایست پشتیبانی صورت می‌گرفت. در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم. صادرکنندگان سربازان این جنگ هستند و نیاز هست، موردحمایت قرار گیرند.

مرادیان ادامه داد: اما حمایتی نمی‌شود. با این اوضاع نا به سامانی که به وجود آمده به علت مشکلات ارزی و تغییرات و بخش‌نامه‌های متعدد اگر قرار است ضرر بدهیم یا به‌عنوان متهم شناخته شویم اصلاً کار نمی‌کنیم.

وی تحویل دلار ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت واقعی بازار توسط صادرکنندگان به دولت را زیان‌ده دانست و گفت: با این روند سرمایه‌گذار علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری نخواهد داشت. لذا یا شکست می‌خورد، یا جذب دشمن می‌شود! برای جلوگیری از این پیشامد سرمایه‌گذار به حمایت نیاز دارد.

صادرکننده برتر خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد که از سال ۸۹ تاکنون هیچ جایزه صادراتی به‌طور مستقیم به صادرکننده پرداخت‌نشده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول