اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل اخیر لرستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض به خسارت دیدگان لرستانی خبر داد.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل اخیر لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران لرستان بیان کرد: برای برآورد خسارات، یک رویه مشخص وجود دارد؛ به نحوی که خساراتی به مناطق وارد می‌شود، برآورد خسارت توسط دستگاه اجرایی شهرستان و استان انجام شده و و توسط مدیریت ارشد استان به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این سازمان پس از انجام بررسی‌ها و با توجه به دستورالعمل‌های موجود، میزان خسارت و برآورد آنها را به هیئت دولت ارسال کرده و این روند به تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌رسد و ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: در مورد خسارات وارد شده بارندگی‌های اخیر به شهرستان‌های استان لرستان، این هم باید برآورد خسارت شده و بر اساس برآوردها شرایط برای حمایت و کمک به افراد خسارت‌دیده مهیا شود.

نجار عنوان کرد: در حوزه منازل مسکونی شهری و روستایی که در استان لرستان خسارت دیده‌اند، حمایت های مالی بر اساس آخرین اشل موجود در کشور به افراد حادثه‌دیده پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز خسارت وارد شده به دام‌های سبک و سنگین بر اساس آخرین مبلغ واریزی به سایر استان‌ها برای لرستان نیز در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از حمایت‌های دولت بلاعوض و بخش دیگر نیز تسهیلات کم‌بهره است، افزود: برای ساخت‌ و سازهای شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ درصد، ۱۰ میلیون تومان معیشتی، ۱۱ میلیون تومان بلاعوض و ۸ میلیون تومان خدمات فنی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای هر واحد روستایی نیز 35 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی، 10 میلیون تومان بلاعوض و هشت میلیون تومان نیز به صورت خدمات فنی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول