اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

استاندار مرکزی خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان برای رفع مشکل جاده دسترسی منطقه قره‌کهریز به شهر شهباز

استاندار مرکزی از اختصاص 2 میلیارد تومان به منظور رفع مشکل جاده دسترسی منطقه قره‌کهریز به شهر شهباز خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد تومان برای رفع مشکل جاده دسترسی منطقه قره‌کهریز به شهر شهباز

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر زالیان اظهار کرد: در فصل تصویب بودجه از نمایندگان انتظار می‌رود در مورد اعتبارات ملی که به دستگاه‌ها اختصاص می‌یابد و هیچ نظارتی بر آنها نیست تلاش خود را به کار گیرند تا اعتبارات ملی بیشتری به استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس شنیده‌ها قرار است اعتبارات یارانه‌ها در اختیار استان‌ها قرار گیرد، که بهتر است به جای این اعتبار، اعتبارات ملی در اختیار استان‌ها قرار گیرد  چرا که استان‌ها بهتر می‌توانند اعتبارات ملی را در راستای توسعه استان‌ها به کار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران کل باید اعتبارات ملی را وزیر مطالبه کنند، بیان داشت: کوتاهی در این زمینه از سوی مدیران به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

آقازاده افزود: راه شازند دوطرفه و بسیار خطرناک است، با توجه به کم عرض بودن و دوطرفه بودن این جاده چهار ماه پیش در سفر وزیر راه تعریض آن در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون 13 کیلومتر آن در مرحله عقد قرار داد است و 8 کیلومتر نیز راه‌سازی شده است.

وی بیان داشت: طول کل محور 40 کیلومتر است که باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

استاندار مرکزی گفت: از محل اعتبارات ملی نیز برای تکمیل راه شازند ازنا با پیمانکار عقد قرارداد شده که طی چند سال آینده پرداخت خواهد شد.

آقازاده با اشاره به مشکلات آب 40 روستای زالیان نیز گفت: از 40 روستایی که با مشکل آب مواجه هستند 13 روستا امسال به مناقصه گذاشته خواهند شد و 27 روستا نیز در سال آینده به مناقصه گذاشته می‌شود.

 

وی همچنین از اختصاص 2 میلیارد تومان به منظور رفع مشکل جاده دسترسی منطقه قره‌کهریز به شهر شهباز خبر داد.

اصلاح محورها خواسته جدی مردم

 نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به تردد بالا و افزایش تصادفات در جاده اراک -ازنا، شهباز - خمین و اراک ـ بروجرد اصلاح این محورها مطالبه جدی مردم است که انتظار می‌رود این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد و اجرای آن تسریع شود.

علی ابراهیمی با ابراز خرسندی از توسعه ریلی در شهرستان شازند اظهار داشت: این توسعه ریلی محور زالیان به غرب کشور را پوشش می‌دهد که باید رعایت مسائل ایمنی در آن به‌خوبی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: چندین روستا با مشکل جدی تأمین آب شرب مواجه هستند که باید تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات این شهرستان گفت: مسیرهای توسعه و ارتباط مسافران با شهر توره قفل‌شده و به‌جای توسعه این شهر، شاهد پسرفت هستیم و با توجه به اینکه شهر توره مرکز بخش است می‌طلبد با اقدامات کارشناسی شده، گام‌های مؤثری در راستای توسعه و مرتفع کردن مشکلات این شهر برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول