اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

صادرات ۱۲ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هدفگذاری صادرات ۱۲ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی با وجود تحریم‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.

صادرات ۱۲ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از سایت پتروشیمی خمین گفت: سقف صادرات محصولات پتروشیمی به خارج از کشور حدود 12 میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌ها پتروشیمی ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 معاون وزیر نفت از هدفگذاری صادرات 12 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در هشت ماهه گذشته میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور بالغ بر 14 میلیون تن به ارزش 8 میلیارد دلار بوده که پیش‌بینی ‌می‌شود تا پایان سال با وجود تحریم‌ها به هدفگذاری پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

محمدی  با بیان اینکه کشورهای آسیای شرقی و بخشی از کشورهای اروپایی عمده خریداران محصولات پتروشیمی ایران هستند، گفت: با وجود حجم بالای صادرات می‌توان گفت تحریم‌ها هیچ تاثیری در صادرات ایران نداشته است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌های بین‌المللی همچنان شاهد صادرات محصولات صنعت پتروشیمی کشور هستیم و مشکلی در زمینه صادرات نیست.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی میزان تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور را 36 میلیون و 700 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: متقاضیان خرید محصولات پتروشیمی ایران با توجه به تنوع محصولات تولیدی رو به افزایش است که این نشان از بی‌تاثیری تحریم‌ها دارد.

محمدی با اشاره به پتروشیمی خمین و نحوه تامین خوراک آن اظهار کرد: تلاش بر این است که خوراک پتروشیمی خمین از   از پالایشگاه شازند و اصفهان و به موقع تامین شود.

 عملیات اجرایی پتروشیمی خمین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی پروپیلن از سال 96 با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی آغاز شد.

با آغاز به کار این پتروشیمی 320 فرصت شغلی مستقیم و 3هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول