اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشارکت صدها تن از نیروهای پلیس برای دستگیری عامل حمله استراسبورگ

صدها نفر از نیروهای پلیس فرانسه برای دستگیری عامل حمله دیشب استراسبورگ در اطراف کلیسای این شهر مستقر شده‌اند.

مشارکت صدها تن از نیروهای پلیس برای دستگیری عامل حمله استراسبورگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از نیروهای پلیس فرانسه در عملیاتی شرکت کرده‌اند تا بتوانند عامل حمله دیشب در استراسبورگ را دستگیر کنند.

 پس از حمله دیشب فردی مسلح به بازار کریسمس که به کشته شدن تعدادی و زخمی شدن افزون بر 13 نفر منتهی شد، عملیات پلیس در منطقه اطراف کلیسای استراسبورگ در جریان است.

یکی از شاهدان در منطقه در این مورد به خبرگزاری «رویترز» گفت که نیروهای پلیس منطقه را به احاطه خود درآورده‌اند.

«شریف شکت» 29 ساله از اهالی شهر استراسبورگ، مظنون اصلی حادثه دیشب است. نام وی در فهرست ترور قرار دارد. وی پیشتر در فرانسه و آلمان به سپری کردن مجازات حبس محکوم شده بود. روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این مورد نوشت که شکت در سال 2011  در پی حمله با چاقو به نوجوانی 16 ساله به حبس محکوم شده بود.

شامگاه سه‌شنبه فردی سابقه‌دار به بازار کریسمس در استراسبورگ، حمله کرد و پس از کشته و زخمی شدن شماری از محل گریخت. مقامات فرانسوی او را به داشتن عقاید افراطی متهم می‌کنند. درپی این تیراندازی پارلمان اروپا تعطیل و تمام ورودی‌های آن مسدود شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای بررسی این حادثه، جلسه مهم خود با چند تن از قانونگذاران و  وزرای این کشور در موضوع مالیات و خواست معترضان مشهور به جلیقه زرد را نیمه‌کاره رها کرد. ستاد بحران فرانسه نیز به ریاست وزیر کشور برای بررسی این حادثه جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد.وزارت کشور فرانسه این حادثه امنیتی را جدی ارزیابی کرد و از مردم خواست تا در خانه‌های خود بمانند.

استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ فرانسه و محل استقرار مرکز پارلمان اروپا است.

انتهای‌پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول