اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر جهادکشاورزی صورت گرفت

‎بهره‌برداری از واحد صنعتی فرآوری و بسته‌بندی ماهی و میگو در بندرعباس

‎با حضور وزیر جهاد کشاورزی، واحد صنعتی عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و میگو با سردخانه سه هزار تنی به بهره‌برداری رسید.

‎بهره‌برداری از واحد صنعتی فرآوری و بسته‌بندی ماهی و میگو در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در حاشیه افتتاح واحد صنعتی عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و میگو،‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان هرمزگان در زیربخش‌های مختلف حوزه کشاورزی با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و در حال انجام، در کشور پیش‌رو و پیشران است.

‎وی افزود: در صنعت تولید میگو، استان هرمزگان نیمی از تولید را به خود اختصاص داده و از ۴۰ هزار تن تولید در کشور، سالانه ۲۰ هزار تن در هرمزگان تولید می‌شود.

‎وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا داریم ظرفیت تولید استان را با طرح‌های در دست اقدام، به دو برابر افزایش دهیم و تا افق ۱۴۰۰  نیز ظرفیت تولید سالانه را به ۱۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

‎حجتی ادامه داد: زنجیره تولید میگو با احداث زیرساخت، تولید لارو میگو، پرورش میگوی مولد و در نهایت خدمات پس از تولید و فرآوری و بسته‌بندی و عرضه به بازار هدف در حال تکمیل است.

‎وی به ظرفیت بالای این طرح‌ها برای اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: تنها در همین واحد صنعتی ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت شده‌اند.

‎وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از مردم هرمزگان به واسطه استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی اظهار داشت: هرمزگان با ۶۸ درصد استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

‎حجتی همچنین با تاکید بر توسعه طرح‌های گلخانه ای در هرمزگان، افزود: این استان در بخش گلخانه‌ای نیز به سرعت در حال پیشرفت است و طرحی با ۵ هزار هکتار وسعت در این زمینه در دستور کار است و به زودی عملیاتی می‌شود.

‎گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به همراه معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان برای بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های صنعتی، کشاورزی و آب‌رسانی در حوزه‌های مختلف سفر کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول