اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران:

اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می شد‌‌ شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ ارز نبودیم

اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه جریان سازمان‎یافته‎ای درصدد بود تصمیمات برخی مسؤولان را به انحراف بکشد، گفت: دولت در تصمیم‎گیری‎های غلط نقش جدی داشت از طرفی نفوذی‎های دنیای سلطه نیز در ایجاد مشکلات بی‎تأثیر نبودند.

 اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می شد‌‌ شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ ارز نبودیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد خوش‎چهره عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: وضعیت اقتصادی ملی به‎شدت قابل تأمل و بحث‎برانگیز است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رسانه‎ها دقت نکنند می توانند در تشدید و تلطیف موضوعات و مشکلات اثرگذار باشند، گفت: گاهی اوقات طرح برخی موضوعات موجب نابودی و بی‎تفاوتی می شود که این مهم منشأ آسیب‎های بسیاری است.

این اقتصاددان با بیان اینکه در چند ماه اخیر در فضای به‎شدت غبارانگیزی قرار داشتیم که این شرایط از بصیرت می‎کاهد، ابراز کرد: ما در شرایطی بودیم و هستیم که مدتی به شدت فضا غبارآلود بوده، اگرچه فساد وجود داشته و واقعیت بوده اما انفجار و گستردگی اطلاعات موجب ناامیدی در جامعه شده است.

خوش‌چهره گفت: ممکن است تبعیض و فساد و یا مشکلات دیگر وجود داشته باشد اما اینکه بگوییم تمام نظام را فساد گرفته این کار فضاسازی و بزرگ‎نمایی رسانه‎ها معاند بوده است.

وی با بیان اینکه درست است که اشکالاتی وجود دارد اما هنر و شیطنت دنیای سلطه و بازی‎خوردگان و غافلان و رسانه‎های معاند موجب می‎شود از ضریب و میزان اثرگذاری غافل شویم، افزود: صِرف تأثیرگذاری مهم نیست و آن چیزی که اهمیت دارد میزان تأثیرگذاری است برای مثال باید بسنجیم اثر بازنشستگی، بازنشستگان در کاهش بیکاری چه میزان است.

این استاد دانشگاه، مجلس شورای اسلامی را عصاره فضایل ملت دانست و یادآور شد: زمانی که مجلس شورای اسلامی باید در مقام و جایگاه هوشیاری، آلارم دادن و جلوگیری از انحراف باشد قرار نمی‎گیرد حال بعد از آَشفته شدن موضوعات به فکر استیضاح چند وزیر می‎افتد.

خوش‌چهره با بیان اینکه دشمن به طور قطع در فضای ملی ما با استفاده از بسیاری مشکلات می‎خواهد مردم را ناامید کند، ابراز کرد: وظیفه ذاتی رسانه تنویر افکار عمومی است اما گاهی اوقات آنها را بازی می‎دهند و به تشویش اذهان عمومی تبدیل می‎شود.

* دنیای سلطه درصدد ناامیدی و گوشه‎نشینی ملت ایران است

وی تأکید کرد: دنیای سلطه درصدد ناامیدی و گوشه‎نشینی مردم است و متأُسفانه برخی رسانه‎ها با انتشار برخی اخبار به میزان ناامیدی ایجاد شده در جامعه نسبت به نظام توجه نداشتند و می‎توان گفت شیطنت بیرونی، شدت انتشار اخبار، تعداد و تکرار حوادث در القای ناکارآمدی نظام در اذهان مردم اثرگذار بوده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در فضای غیرطبیعی و غیرعادی خبر و اطلاع‎رسانی بودیم که مدیریت و شیطنت دنیای سلطه در آن مشهود بود و به لطف خداوند حوادث منطقه شدت غبارآلودگی را کاهش داده است.

خوش‌چهره با بیان اینکه جریان سازمان‎یافته‎ای درصدد بود تصمیمات برخی مسؤولان را به انحراف بکشد که این جریان می‎تواند بیرونی باشد، افزود: دولت در تصمیم‎گیری‎های غلط نقش جدی داشت از طرفی نفوذی‎های دنیای سلطه که ذهن مسؤول دولتی و مجلس را منحرف کرده در ایجاد مشکلات پیش‎رو بی‎تأثیر نبودند.

*برخی مسؤولان درک صحیح و مفهومی از اقتصاد مقاومتی ندارند

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان در رده‎های مدیریتی بالا درک صحیح و مفهومی و باور از اقتصاد مقاومتی ندارند، گفت: برخی مسؤولان نیز کننده کار نبودند و در بخش اقتصاد مقاومتی نتوانستند موثر باشند.

اقتصاددان و استاد دانشگاه، اقتصاد مقاومتی را به‎معنای کاهش وابستگی‎های تهدیدزا دانست و افزود: ما در تقابل با دنیای سلطه هستیم از این رو باید وابستگی‎های تهدیدزا را کاهش دهیم.

خوش‌چهره با تأکید بر اینکه اگر اقتصاد مقاومتی بود با افزایش افسارگسیخته قیمت ارز مواجه نبودیم، ادامه داد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده اما درک صحیح از آن نیست.

وی با بیان اینکه چهار دولت با تابلوهای متفاوت بودند اما رویکرد اقتصادی آنها مشابه بوده و ما را به شدت وابسته به نفت کرده است، افزود: برخی دولت‎ها در واردات بی‎رویه، خام‎فروشی، فساد مالی و زمین‎خواری رکورد یکدیگر را شکستند.

اقتصاددان و استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‎شد با افزایش افسارگسیخته قیمت ارز مواجه نبودیم، اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی نوعی بهداشت را ایجاد می‎کند و از آلودگی ایجاد شده در برابر دنیای سلطه جلوگیری می‎کند.

خوش‌چهره؛ آمریکاشناسی را مهم‎ترین دستاورد برجام خواند و افزود: عده‎ای که آمریکا را مدینه فاضله می‎دانستند بعد از برجام پی بردند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول