اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سمنان خبر داد

ابلاغ 250 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های سفر نخست دولت به سمنان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان از ابلاغ 250 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های سفر نخست هیأت دولت به این استان خبر داد.

ابلاغ 250 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های سفر نخست دولت به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نادر مالکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اظهار کرد: یک‌هزار و 466 میلیارد تومان به 78 پروژه در جریان سفر دوم هیأت دولت به استان سمنان اختصاص یافت.

وی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری همه پروژه‌های مصوب‌شده در این سفر، تصریح کرد: همه پروژه‌ها باید تا سال‌های 98 و 99 تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد و توجه به همه شهرستان‌ها در سفر رئیس‌جمهوری به سمنان موردتوجه قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اهمیت بخش گردشگری بیان کرد: به‌منظور بهره‌مندی همه شهرستان‌های استان از پروژه‌های حوزه گردشگری برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بود تا همه شهرستان‌ها از پروژه‌های این بخش بهره‌مند شوند.

مالکی با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی در دولت دوازدهم، بیان کرد: برای نخستین بار بودجه عمرانی به پنج درصد کل بودجه ارتقا یافت؛ درحالی‌که تا پیش از روی کار آمدن دولت فعلی بودجه عمرانی بین سه تا چهار درصد بوده است.

وی تصریح کرد: بودجه سال جاری در بخش عمرانی از 62 میلیارد تومان به 65 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه سهم استان از بودجه کشور به دلیل بحث جمعیتی از استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود، افزود: سمنان ازنظر سرانه بودجه جزو پنج استان نخست کشور است.

مالکی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های موردانتظار مردم با حساسیت بالایی پیگیری خواهد شد و به این مسأله توجه ویژه می‌شود، افزود: سوق دادن بودجه به سمت پروژه‌های مناطق محروم نیز از اهداف پیگیری است که محقق خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری بیان کرد: در پروژه‌های این سفر به بحث گردشگری و آموزش توجه شده است؛ همچنین در مورد پروژه‌های آب نیز تلاش می‌شود لایحه بودجه ردیف‌دار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان ادامه داد: سال گذشته نیز سازمان این طرح‌ها را ردیف‌دار معرفی کرد؛ اما متأسفانه در مجلس حذف شد و مجدداً سازمان این ردیف را احیا کرد.

مالکی با اشاره به تزریق 250 میلیارد تومان بابت سفر نخست هیأت دولت به استان سمنان، بیان کرد: مبلغ رقم سفر دوم پس از تأیید نهایی به استان ابلاغ خواهد شد؛ این رقم نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشت و تقریباً همه شهرستان‌ها به یک اندازه موردتوجه قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه‌های نیمه‌تمام استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: کمتر از 300 پروژه در استان جزو پروژه‌های نیمه‌تمام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت امیدافزایی در جامعه و ضرورت ورود رسانه‌ها به این امر، تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما ناامیدی بزرگ‌ترین گناه است.

مالکی افزود: هر روز در جامعه خبرهای نگران‌کننده‌ای منجر به کاهش امیدواری مردم می‌شود و این امر کارکرد اجتماعی آن را از بین می‌برد؛ از این‌رو باید به‌منظور ارتقای امید در جامعه تلاش کرد.

انتهای پیام/74034/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول