اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

محاکمه مدیر هواوی در کانادا ادامه می یابد

در حالی که مدیر ارشد امور مالی هواوی کماکان به درخواست آمریکا در کانادا در بازداشت است، وی قرار است مجددا امروز در جلسه استماع اتهاماتش حاضر شود.

محاکمه مدیر هواوی در کانادا ادامه می یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خانم منگ وانژو تلاش می کند به هر نحو ممکن و با استفاده از فشارهای دولت چین به قید وثیقه از زندان آزاد شود. ولی کانادا تا به حال با این درخواست موافقت نکرده است.

مقامات قضایی رسیدگی کننده به این پرونده می گویند وی قابل اعتماد نیست. خانم منگ وانژو روز اول دسامبر به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران دستگیر شد و در صورت استرداد به آمریکا و محاکمه ممکن است با مجازات 30 سال زندان مواجه شود.

منگ 46 ساله متهم به تلاش برای گمراه کردن بانک های چند ملیتی است. وی از شرکتی در ایران برای انتقال پول های هواوی به خارج از این کشور استفاده می کرد. اما محل فعالیت شرکت یادشده را مخفی نگهداشته بود. همین مساله موجب شد تا بانک های همکار با این شرکت در معرض خطر نقض تحریم های امریکا و جریمه های گسترده مالی کاخ سفید قرار بگیرند.

مدیر ارشد امور مالی هواوی می گوید به علت نگرانی در مورد وضعیت سلامتیش و با توجه به اموالی که در ونکور دارد، می تواند به قید وثیقه آزاد شود. اما بعید است به این درخواست توجه شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول