اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

موسی‌خانی در گفت‌وگو با فارس:

رباتیک ایران سال‌ها جلوتر از کشورهای دیگر منطقه است

رئیس کمیته ملی ربوکاپ گفت: ایران در زمینه دانش رباتیک کشور پیشرو در منطقه است و محققان ما سال‌ها زودتر از کشورهای دیگر منطقه، کار رباتیک را آغاز کرده‌اند.

رباتیک ایران سال‌ها جلوتر از کشورهای دیگر منطقه است

مرتضی موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به تاریخچه برگزاری مسابقات ربوکاپ، گفت: از سال ۱۹۹۶ مسابقات ربوکاپ در کشور ژاپن آغاز شد، سال ۱۹۹۷ این مسابقات به صورت بین‌المللی برگزار شد و سال ۱۹۹۸ تیم‌های ایرانی در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: ابتدا تیم‌هایی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان در این مسابقات شرکت کردند و از سال ۲۰۰۲ هم تیم دانشگاه آزاد واحد قزوین شرکت کرد.

موسی‌خانی در زمینه جایگاه ایران در علم رباتیک اظهار داشت: ما در تولید علم رباتیک مقام‌های خوبی داریم، اما جایگاه ما در استفاده از ربات‌ها در صنعت پایین است چرا که تعداد کمی ربات ساخته‌ایم، کشورهای پیشرفته جهان این چگالی را افزایش دادند و روز به روز به تعداد ربات ها اضافه می کنند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ گفت: تعداد ربات‌ها سبب ارتقای بهره وری و اشتغال و فروش بیشتر می‌شود، بازار بزرگی در صنایع نظامی، پزشکی، دفاعی و حتی بازی داریم، به نظر می‌رسد که باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم.

موسی‌خانی با بیان اینکه تیم‌های ایرانی در مسابقات ربوکاپ هرساله جزء تیم های برتر هستند، گفت: ما در منطقه، کشور پیشرو هستیم و سال ها زودتر از کشورهای دیگر منطقه کار رباتیک را آغاز کردیم، اما آنها برنامه منسجم دارند و آموزش برنامه نوسیسی را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول