اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس:

ایجاد اکوسیستم زیست‌بومی و اقتصادی نیازمند اصلاحات در دانشگاه است

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس رسالت دانشجویان در شرایط حاد اقتصادی کشور با توجه به تحریم‌های اعمال شده را موثر عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم اکوسیستم زیست‌بومی و اقتصادی ایجاد کنیم نیازمند اصلاحات در دانشگاه‌ها هستیم.

 ایجاد اکوسیستم زیست‌بومی و اقتصادی نیازمند اصلاحات در دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی پیش‌ازظهر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، توسعه کشور را در ساخت و رونق بخشیدن به فضای علمی، ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از جنگ دوم جهانی کشور اتریش ویران شد و آمریکا برای بازسازی آن اعتباری در اختیارشان گذاشت اما آن‌ها دانشگاه و مدرسه ساختند و معتقد بودند تا دانشگاه و مدرسه آباد نشود توسعه امکان‌پذیر نخواهد شد و کشور ویران است. 

وی بیان کرد: من نیز در مقابل عظمت مردم ایران و کسانی که منشاء تغییر و تحول بودند سر تعظیم فرود می‌آورم و به گفته جواهر لعل نهرو، کشوری که تاریخ خود را نداند محکوم به نابودی است، لذا همه ما باید به تاریخ خود واقف باشیم. 

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندیشه‌ها و شعارهایی که بدون کالبدیابی در مصداق هستند همیشه سرنوشتی نامعلوم پیدا می‌کنند افزود: همان‌گونه که دین اسلام بدون نام پیامبر اسلام(ص)، و آزادی و استقلال نیز بدون نام دانشجو بی‌معنا خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتظارات بسیار زیادی از دانشجویان است، ادامه داد: باید تلاش کرد تا مملکت را از ابر بحران‌ها نجات داد و در این مسیر چشم همه کشور به دانشجویان خیره شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ایران از نظر تسلیحات نظامی در رده‌های بالا و‌ از لحاظ امنیتی و موضوعات علمی مانند نانو تکنولوژی در رده‌های برتر دنیا قرار دارد.

علوی تصریح کرد: در کشور یک ابر بحران‌هایی مانند فقر و خشکسالی به وجود آمده است و تحریم‌های بسیار خطرناکی اعمال شده و دانشجویان و دانشگاهیان باید برای برون‌رفت این تحریم‌ها چاره‌اندیشی کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسالت دانشگاهیان امروز  بیش از هرزمان دیگر است و اگر بخواهیم اکوسیستم زیست بومی و اقتصادی ایجاد کنیم نیازمند اصلاحات در دانشگاه هستیم.

به گفته این مقام مسؤول، هر حکومتی که متکی به نفت باشد رنگ پیشرفت و‌ توسعه را نخواهد دید و کشوری پایدار است که از نیروهای انسانی و بنگاه های تولیدی مالیات گرفته و ارزش افزوده خود را افزایش دهند. 

علوی با ذکر اینکه دانشگاهیان باید تحقیق و پژوهش را افزایش دهند، اذعان داشت: هلند یک چهارم ایران وسعت دارد اما با افزایش تولیدات کشاورزی به صورت علمی توانسته‌اند به تولید چند برابری برسند که بدون شک این دانشگاهیان هلند بودند که راه پژوهش و صنعت را باز کرده‌اند. 

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول