اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نایب رئیس مجلس و رئیس دانشگاه آزاد

مسابقات ربوکاپ آسیا اقیانوسیه 2018 در جزیره کیش آغاز شد

چهاردهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و دومین دوره مسابقات آسیا و اقیانوسیه در جزیره کیش آغاز شد.

مسابقات ربوکاپ آسیا اقیانوسیه 2018 در جزیره کیش آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش، مراسم افتتاحیه مسابقات ربوکاپ با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جزیره کیش آغاز شد.

در افتتاحیه این رقابت‌ها غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، فریدون همتی استاندار هرمزگان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، محمد آشوری نماینده بندرعباس در مجلس، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس، حجت‌الاسلام تلخابی عضو مجلس خبرگان، معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، برخی رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان و اصفهان، رئیس شورای شهر قزوین، پروفسور جان چانجیوچو رئیس فدراسیون ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه و فرناندو ریبرو عضو کمیته فدراسیون جهانی ربوکاپ به همراه جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، مرتضی موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اشاره به تجربه برگزاری چهارده دوره مسابقات رباتیک در کشور گفت: با توجه به فصل شلوغی جزیره، سازمان منطقه آزاد کیش، همکاری عالی برای برگزاری این مسابقات داشت که باعث خوشحالی ما است، لحظه به لحظه با ما همراهی کردند و جا دارد که از آنها تشکر کنیم.

موسی‌خانی افزود: این مسابقات در دوبخش ربات‌های واقعی بزرگسال و دانش‌آموزی در 22 لیگ برگزار می‌شود، دو هزار و 200 نفر از 15 کشور جهان در این مسابقات حضور دارند، از هر کشور چند تیم حضور دارند و استقبال بسیار خوبی از سوی کشورهای آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است، بخش دانش‌آموزی بسیار فعال است، در بخش شبیه‌سازی نیز تیم‌های بسیار خوبی حضور دارند.

وی از یک ابتکار جدید برای دانش‌آموزان جزیره کیش خبر داد و گفت: در حاشیه این مسابقات، سازمان منطقه آزاد کیش، کیت‌های آموزشی ساخت ربات را در اختیار دانش‌آموزان جزیره کیش قرار می‌دهد و برای آنها دوره آموزشی برگزار می‌کند و دانش‌آموزان هم می‌توانند ربات‌های خود را به رسم هدیه ‌با خود ببرند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با عنوان این‌که ربوکاپ برخلاف آن چیزی که تصور می‌شود یک بازی و سرگرمی نیست، گفت: هدف ربوکاپ، توسعه و ترویج دانش هوش مصنوعی است، امروزه محورهای نسل چهارم صنعت را گروه‌های رباتیک تشکیل می‌دهند و کشورهایی مثل چین، علیرغم برخورداری از نیروی انسانی فراوان، هر سال در حال توسعه ربات‌های خود هستند.

وی ادامه داد: هدف این کشورها، افزایش بهره‌برداری از صنعت است و این بهره‌وری موجبات صادرات و رقابت‌پذیری و از همه مهم‌تر اشتغال بیشتری را برای کشورشان ایجاد می‌کند و این برخلاف نگاهی است که ربات جایگزین انسان است.

گفتنی است، این مسابقات تا 18 آذر در سالن‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش جنب فرودگاه ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول