اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار وزیر دفاع ترکیه و فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه

وزیر دفاع ترکیه در دیداری که با فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه داشت، خواستار برچیده شدن برج‌های دیدبانی بین مرز سوریه با ترکیه شد.

دیدار وزیر دفاع ترکیه و فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه جمعه (۱۶ آذر) با وزیر دفاع ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در مورد این دیدار، اعلام کرد که «حلوسی آکار» و «جیمز جفری» در مقر وزارت دفاع ترکیه دیدار کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف طی این دیدار در مورد بحران سوریه، آخرین تحولات در شرق فرات و مناطق ادلب و منبج این کشور و همچنین در مورد اقدام اخیر آمریکا در ایجاد برج‌های دیدبانی شمال سوریه به تبادل آرا پرداخته‌اند.

وزیر دفاع ترکیه طی این دیدار از آمریکا خواسته است به روابط خود با گروهک‌های کردی که آنکارا آن‌ها را «تروریست» می‌داند، پایان داده و این برج‌ها را برچیند.

مطابق بیاینه وزارت دفاع ترکیه، آکار به جفری گفته است: «ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی‌اش ایجاد شود».

ایالات متحده آمریکا در قالب ائتلاف به اصطلاح ضد داعش که از سال ۲۰۱۴ تشکیل داده، از شبه نظامیان کرد در شمال شرق سوریه حمایت تسلیحاتی کرده و همچنان نیز به این حمایت‌ها ادامه می‌دهد؛ مسئله‌ای که باعث ناراحتی مقام‌های آنکارا شده و طی این مدت منجر به ایجاد تنش در بین روابط دو کشور شده است.

شبه نظامیان غالبا کرد شمال سوریه مسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با حمایت آمریکا طی سال گذشته، شهرها و مناطق مستقر در کرانه رودخانه فرات از جمله شهر رقه را در درگیری با داعش به سیطره خود درآوردند.

دولت ترکیه، این شبه نظامیان را خطری برای امنیت ملی خود می‌داند و شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) را شاخه سوری گروهک حزب کردستان (پ.ک.ک) می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول