اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

عوامل حادثه تروریستی چابهار نمی‌خواهند ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان کشف شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عوامل حادثه تروریستی چابهار همان‌هایی هستند که می‌خواهند این استان در تصویر و چهره ناامنی بماند و نمی خواهند دارایی‌ها و ظرفیت‌های آن کشف شود.

عوامل حادثه تروریستی چابهار نمی‌خواهند ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان کشف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، سید عباس صالحی عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان ایرانشهر، اظهار کرد: حادثه تروریستی دلخراش امروز در ایرانشهر را به خانواده شهدا تسلیت عرض می‌کنم و برای مجروحان شفای عاجل خواستارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عوامل حادثه تروریستی چابهار همان هایی هستند که می‌خواهند این استان در تصویر و چهره نا امن بودن بماند و نمی خواهند دارایی ها و ظرفیت های این استان کشف شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان گنج بی پایان است آنهایی که تلاش کرده اند این استان را در چهره خشونت و یا در چهره حمل و نقل مواد متعفن مخدر نشان دهند خیانت جبران‌ناپذیری به این منطقه می کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ذخایر بسیار ارزشمند در حوزه‌های مختلف داشته و دارد و اینکه از طریق تورهای عکس، فیلم‌های کوتاه فرصت معرفی این استان را فراهم خواهیم کرد تا چهره واقعی استان را به دنیا نشان دهند.

این مسوول بیان کرد: نظر هم گردشگران و هم سرمایه گذاران را باید به این استان معطوف کرد.

وی گفت: این استان صدها اثر ثبت شده دارد که یکی دو مورد از آنها ثبت جهانی هستند که باید معرفی شود تا نگاه ها به این استان تغییر کند.

صالحی تاکید کرد: این استان مفاخر تاریخی و معاصر قابل توجهی دارند، نکوداشت آنها می‌تواند در معرفی استان بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: ارتقا سرانه فضای فرهنگی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، فضاهای فرهنگی و پروژه‌های در دست احداث باید زودتر تکمیل شود و بر تعداد آنها نیز افزود شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنظیم موافقت نامه‌ای را با سازمان برنامه بودجه برای ایجاد اشتغال هنرمندان با استفاده از تسهیلات را در دست داریم.

وی گفت: خرید آثار تولیدی هنرمندان استانی نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم بتوانیم سقف های حمایتی را از نظر مالی ارتقا دهیم.

 انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول