اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان:

ماهیت روز دانشجو، استکبارستیزی و مقابله با استکبار است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: ماهیت روز دانشجو استکبارستیزی و هدف آن مقابله با استکبار به سرکردگی آمریکا بود امروز باز هم همان استکبار وجود دارد پس باید مثل آن دوران فضای مقابله‌ای در برابر استکبار وجود داشته باشد.

ماهیت روز دانشجو، استکبارستیزی و مقابله با استکبار است

مسلم سلیمانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: انجمن اسلامی دانشجویان از قدیمی‌ترین تشکل‌های دانشجوی موجود در کشور است که فعالیت خود را از دهه 20 شروع کرد که نتیجه فعالیت‌های آنها منجر به پیروزی انقلاب شد و هدف آنها فریاد صدای به حق دانشجویان بود پس امروز هم هدف ما پیاده‌سازی گفتمان همکاری در محیط دانشگاه و ادامه همان آرمان است.

سلیمانی ادامه داد: تشکل انجمن اسلامی از سال 67 در دانشگاه کردستان شکل گرفت و تا امروز تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی برای آن کشیده شده است اما از سال گذشته به دلیل فوت دبیر قبلی این انجمن، در انجام فعالیت‌هایش دچار وقفه‌ای شد که خوشبختانه امروز فعالیت‌ها را از سر گرفته‌ایم و در حال سازماندهی تشکیلاتی هستیم که بتوانیم افرادی را که دغدغه دارند جذب و سازماندهی کنیم.

انجمن اسلامی صدای به حق دانشجویان است

وی افزود: امروز بعد از وقفه‌ای کوتاه و گذشت چندماه از آغاز فعالیت دوباره انجمن اسلامی دانشگاه کردستان توانسته‌ایم صدای به حق دانشجویان باشیم و اعلام کنیم که مطالبه‌گری حق دانشجو است و دانشجو بازیجه دست احزاب و گروه‌های سیاسی نمی‌شود.

هدف اصلی ما مطالبه‌گری است

سلیمانی تاکید کرد: هدف اصلی ما مطالبه‌گری است نه کار حزبی و سیاسی در واقع ما می‌خواهیم صدای به حق دانشجویان در جامعه باشیم.

وی گفت: هرچند سایر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه کردستان حضوری فعال دارند اما متاسفانه تا امروز همکاری خاصی بین تشکل‌ها وجود نداشته درحالی‌که باید به جای فضای تقابل، فضای همکاری و همدلی در بین آنها باشد که به پویایی برسند.

فعالیت زیرپوستی تمام تفکرات در دانشگاه

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه کردستان افزود: اگر بصورت ظاهری به دانشگاه‌ها نگاه کنیم بجز چند تفکر خاص بصورت بارز فعالیت دیگری نمی‌بینیم اما اگر زیرپوستی لایه‌های زیرین دانشگاه را بررسی کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که تمام تفکرات و دیدگاه‌ها در محیط دانشگاه وجود دارد که فعالیتشان فقط به میزان حمایت از آنها بستگی دارد.

لزوم حمایت برابر از تمام تشکل‌ها

سلیمانی تاکید کرد: مطمئنا اگر حمایت از تمام تشکل‌ها و تفکرات موجود در محیط دانشگاه برابر باشد و تبعیضی وجود نداشته باشد می‌توانند همه در کنار هم به شیوه‌ای درست و قانونی مطالبه‌گری کنند نه اینکه به عنوان یک حزب سیاسی فعالیت داشته باشند.

وی گفت: استان کردستان و خصوصا دانشگاه کردستان هم به لحاظ پویایی و هم به لحاظ استراتژی ویژه‌ای که دارد پتانسیل عظیمی برای فعالیت تمام تفکرات را داشته و دارد و همیشه جو آرامی بر فعالیت تشکل‌ها وجود داشته مگر در برخی موارد افرادی از بیرون دانشگاه، که صلاح دانشگاه و حتی صلاح کردستان را نخواسته‌اند فضای تنشی ایجاد کرده‌اند که همین فضای تنش باعث تقابل تفکرات شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه فضای تنش و تقابل تفکرات بین تشکل‌های دانشجویی سبب می‌شود که آنها نتوانند تاثیرات مثبت را چه بر فضای داخلی دانشگاه و چه بر جامعه داشته باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه کردستان گفت: هر زمانی جنبش دانشجویی افول پیدا کرده است به تبع آن فضای سیاسی کشور متشنج شده است و هر وقت به جنبش دانشجویی بهای بیشتری داده شده و مستقل‌تر فعالیت کرده باشند فضای سیاسی کشور هم بهبود یافته است و دانشگاه بازیچه دست سیاست نشده است.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به اینکه امروز بخش مهمی از مطالبات دانشجویان، مطالبات صنفی و رفاهی است توانسته‌ایم که در کنار شورای صنفی دانشگاه، بخشی از این صدای مطالبه‌گری باشیم.

وی گفت: در کنار مطالبات صنفی و رفاهی ما با همراهی و همکاری تشکل‌های کل دانشگاه‌های سراسر کشور مطالباتی را به صورت کلی و کشوری پیگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم که برای رسیدن به نتیجه نیازمندیم که صدای خود را به مسئولان کشوری در سطح وزارت خانه برسانیم.

حاکم بودن جو ناامیدی بر فضای دانشگاه

سلیمانی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر نوعی ناامیدی در بین دانشجویان و تشکل‌ها ایجاد شده است و اکثرا احساس می‌کنند که نتیجه فعالیت آنها هیچ است اما امیداواریم با برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که داریم بتوانیم طلسم این تفکر را بشکنیم.

مقابله با استکبار داخلی وظیفه امروز تشکل‌ها

وی تاکید کرد: اما متاسفانه امروز جدای از استکبار خارجی در داخل ایران، کسانی را داریم که از قدرت و مدیریت خود به دلیل سیاست غلطی که دارند سوءاستفاده می‌کنند و عمدا و یا سهوا تیشه به ریشه نظام می‌زنند پس امروز یکی از اهداف تشکل‌های دانشجویی این است که استکبارگران داخلی از جمله مفسدان اقتصادی و اختلاسگران را به مردم و جامعه بشناسانیم.

سلیمانی ادامه داد: امروز مدیرانی را در منصب قدرت داریم که در مقابل قانون منع بکارگیری بازنشستگان ایستادگی می‌کنند و حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی صندلی مسئولیت را رها کنند پس این وظیفه جنبش دانشجویی است که این افراد را به جامعه معرفی کند.

وی گفت: مطمئنا جنبش‌های دانشجویی با تمام مشکلات و فشارهایی که بر سر آنها آمده است بار دیگر با اتحاد و همدلی به اثرگذاری گذشته برمی‌گردند و یک صدا پیگیر مطالبات جنبش‌های دانشجویی می‌شوند.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول