اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وزیر خارجه کره شمالی برای اطلاع‌ از رایزنی‌های چین و آمریکا به پکن می‌‌رود

وزیر خارجه کره شمالی قرار است فردا جمعه در پکن با همتای چینی خود دیدار کند، دیداری که طبق برخی گزارش‌ها برای مطلع شدن درباره رایزنی‌های اخیر روسای جمهور چین و آمریکا در خصوص کره شمالی صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه کره شمالی برای اطلاع‌ از رایزنی‌های چین و آمریکا به پکن می‌‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی که روز سه‌شنبه در دمشق با رئیس‌جمهور سوریه دیدار داشته، فردا جمعه در پکن با همتای چینی خود دیدار می‌کند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه چین، فردا جمعه «وانگ یی» وزیر خارجه چین در پکن میزبان همتای کره شمالی خود خواهد بود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره این دیدار گزارش داد: «وزیر خارجه کره شمالی در بحبوحه بن بست در تلاش‌ها برای اقناع پیونگ یانگ برای برچیدن برنامه‌های سلاح‌های اتمی خودش به چین که متحد کلیدی این این کشور است، سفر می‌کند».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، مقام‌های چینی در سفر ری یونگ هو او را در جریان گفت‌و‌گوهای شی جین پینگ و دونالد ترامپ روسای‌جمهور چین و آمریکا قرار خواهند داد.

روسای جمهور آمریکا و چین هفته گذشته در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین دیدار کردند و طبق گزارش‌ها، دو طرف علاوه بر گفت‌و‌گو درباره تنش‌های اقتصادی بین دو کشور درباره کره شمالی هم رایزنی کردند.

بعد از دیدار ۲۲ خرداد سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور و با گذشت چند ماه از مذاکرات دو کشور درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در ازای ارائه تضمین‌های امنیتی آمریکا به کره شمالی، مقام‌ها و رسانه‌های واشنگتن و پیونگ یانگ از عدم پیشرفت در مذاکرات خبر داده‌اند اما «دونالد ترامپ» ضمن خرسندی از روابط کنونی دو کشور از احتمال برگزاری دیدار دوم او با رهبر کره شمالی خبر داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که احتمالا دیدار دوم او با «کیم جونگ اون» اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شود.

سفر وزیر خارجه کره شمالی به پکن در حالی انجام می‌شود که پیونگ یانگ اعلام کرده که واشنگتن در مذاکرات دوجانبه خواسته‌های یکجانبه‌ای درباره خلع سلاح کره شمالی دارد و این موضوع قابل قبول نیست.

کره شمالی با بیان اینکه تا همین حالا هم این کشور با انجام اقداماتی از قبیل توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی، از بین بردن یکی از مراکز آزمایش این برنامه‌ها و آغاز مذاکرات حسن نیت خود را ثابت کرده است، از مواضع طرف آمریکایی به شدت انتقاد کرده است.

پیونگ یانگ بر لزوم اقداماتی از قبیل لغو تحریم‌های این کشور و اعلام رسمی پایان جنگ آمریکا با کره شمالی تاکید دارد اما واشنگتن خواهان خلع سلاح اتمی در آغاز روند مذاکرات است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول