اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نامه جامعه پزشکی ایران به رییس سازمان بهداشت جهانی WHO

در بخشی از این نامه آمده است: ۲۰ میلیون نفر از مردم یمن یعنی بیش از ۸۰درصد آنها آب آشامیدنی سالم ندارند و سوء تغذیه و بیماریهای عفونی هر روز بیشتر از روز قبل قربانی می گیرد.

نامه جامعه پزشکی ایران به رییس سازمان بهداشت جهانی WHO

قاسم کریمی - خبرگزاری فارس،‌ جامعه پزشکی ایران به رییس سازمان بهداشت جهانی WHO درباره وضعیت بهداشت و سلامت مردم مظلوم یمن که کشورشان مورد حمله رژیم سعودی قرار گرفته است نامه نوشتند و خواستار کمک‌های بین‌المللی در این خصوص شدند.

متن نامه به این شرح است:

به نام خدا

دبیرکل  سازمان بهداشت جهانی

جناب تئودور آدهانوم
با سلام و احترام

نزدیک به چهار سال است که اخبارتاسف باری از وضعیت بهداشت و سلامت مردم ستم دیده یمن به گوش میرسد و مدت هاست که جامعه بهداشت و درمان در سراسر جهان در انتظار است که شاید سازمان های بین المللی وصلح جو و در راس آن ها سازمان تحت مدیریت و نظارت شما دست به کار شده و برای تغییر این وضعیت فاجعه بار اقدامی انجام دهد. اما از آنجا که رفتاری متناسب با شأنیت و روح حاکم بر سازمان بهداشت جهانی و شعار معروف آن سازمان که «سلامت بهتر برای همگان و در همه جا» است؛ ندیدیم بر آن شدیم که اعتراض و عدالتخواهی جامعه پزشکی ایران را برای کمک به تأمین سلامت مردم مظلوم یمن بالاخص کودکان یمنی اعلام نماییم.

همان طور که اطلاع دارید بر اساس گزارش های نهادهای حقوق بشری وضعیت سلامت مردم یمن هر روز فاجعه بارتر می شود. ۲۰میلیون از مردم یمن یعنی بیش از ۸۰درصد آنها آب آشامیدنی سالم ندارند و سوء تغذیه و بیماریهای عفونی هر روز بیشتر از روز قبل قربانی می گیرند. در حالی یونیسف اخبار مبنی بر خطرات جانی بیش از سه میلیون کودک یمنی زیر پنج سال را منتشر می کند، که عامل تهدید کننده حیات این کودکان بیش از هرچیز کمبود «آب بهداشتی» و «غذا»ست.

8.6 میلیون کودک یمنی به آب شرب، فاضلاب و سرویس های بهداشتی دسترسی ندارند که این شرایط ناشی از اقدامات نظامی در اطراف ساختارهای مربوط به آب یمن بوده است. نزدیک به دو میلیون از کودکان یمنی دچار سو تغذیه هستند. بیش از چهارصد هزار نفر از این تعداد در آستانه «مرگ» بوده و خطر ابتلا به انواع بیماری های عفونی چون پنومونی و اسهال نیز خطر بیماری های ناشی از کمبود مینرال ها چون اختلالات رشد، بیماریهای قلبی، دیابت و حتی سرطان ها حال و آینده مبتلایان به سوء تغذیه به خصوص کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

چه کسی مسئول این وضعیت رقت بار است؟ متولی بهداشت و درمان در سطح بین المللی کیست؟ آیا از نهادهای بین المللی تنها هشدار دادن و ابراز نگرانی کردن بر می آید؟ بر اساس ماده 3 اعلامیه حقوق بشر هر فردی در دنیا سزاوار و محق به زندگی و سلامت فردی است و بر اساس ماده 25 همین اعلامیه هر انسانی سزاوار داشتن زندگی با استانداردهای قابل قبول سلامتی و رفاه از جمله خوراک، پوشاک، مسکن و مراقبت های پزشکی ست و به خصوص کودکان و مادران سزاوار توجه و مراقبت ویژه هستند. پس چگونه است که ائتلاف سعودی برای ایجاد فشار جنگی با ایجاد محاصره و از بین بردن ساختارهای بهداشتی و تغذیه ای حق استفاده از غذا، آب شرب و امکانات و مراقبت های پزشکی را از مردم عادی و غیرنظامیان من جمله کودکان و زنان باردار سلب می کند و نهادهای بین المللی و حقوق بشری اقدام قابل توجهی نمی کنند؟ آیا سازمان بهداشت جهانی پس از گذشت نزدیک به چهارسال از شروع فاجعه بهداشت و درمان در یمن هیچ وظیفه ای جز ابراز تأسف ندارد؟ آیا زمان رعایت کنوانسیون های ژنو در خصوص مراعات حال کودکان و زنان و افراد غیر نظامی فرا نرسیده است؟ اگر همه کودکان یمنی قربانی عدم وجود امکانات بهداشتی اولیه، سوتغذیه، مرگ ‌در بمباران مراکز غیر نظامی ، بیماریهای عفونی و واگیر شوند باز هم نهادهای بهداشت و درمان جهان جز ابراز نگرانی و رایزنی برای ارسال بسته های محدود دارو و غذا کاری نباید بکنند؟ و حتی نباید ارتباط خود را با حکومت متخاصم فوق متوقف کرده و ارائه خدمات عمومی و فعالیت دفاتر خود در عربستان سعودی و هم پیمانانش را منوط به توقف وضعیت فوق کنند؟

هر روز بیمارستان دیگری هدف حمله مستقیم جنگنده های سعودی و هم پیمانانش قرار میگیرد و این در حالیست که نماینده های کشورهایی که فروشندگان سلاح های جنگی به آنها هستند، با ژست حقوق بشری بر صندلی های نهادهای بین المللی تکیه زده اند و برای مردم مظلوم یمن ابراز نگرانی می کنند! بدیهی است که دولت فعلی عربستان سعودی که در داخل کشور خود و در همایش عظیم حج در سپتامبر ۲۰۱۵ از کنار کشته شدن صدها تبعه کشورهای مختلف در منا (که در عربستان میهمان بودند) در اثر سوء مدیریت برگزارکنندگان به راحتی گذشت و حتی در مورد شناسایی و تحویل اجساد قربانیان به کشورهایشان همکاری نکرد، برای جان زنان و کودکان بی دفاع و مظلوم یمنی ارزشی قائل نخواهد بود و شرایط را بهبود نخواهد بخشید.

اکنون زمان محک تاریخی متولیان بین المللی بهداشت و سلامت فرا رسیده است و این نهادها باید بتوانند ساز و کارهایی پیش بینی کنند تا اوضاع پیش آمده را به نفع تامین بهداشت و سلامت حداقلی برای این ملت مظلوم مدیریت نمایند.

جامعه پزشکی ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فاجعه بار بهداشت و درمان در کشور یمن، خواستار تحقق موارد ذیل برای نجات جان میلیونها انسان بیگناه است:

۱- طرح شکایت از ائتلاف عربستان سعودی در مورد حملات نظامی به مراکز بهداشتی و درمانی یمن به دادگاههای بیطرف از سوی سازمان بهداشت جهانی با توجه به ماده 10اعلامیه حقوق بشر که همه افراد را سزاوار دادرسی و رسیدگی به حقوقشان می داند.

2- پیگیری اعلام شرایط فوق العاده در مورد ملت یمن برای دریافت کمک های همه کشورهای داوطلب بر اساس ماده 4 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر اساس آن هرگاه یک خطر عمومی استثنایی موجودیت ملتی را تهدید کند و این خطر رسما اعلام شود کشورهای طرف میثاق می توانند تدابیری که وضعیت آن ملت ایجاب می کند اتخاذ نمایند.

3- در خواست انتقال منظم و کافی محموله های غذا و‌ دارو به همه استانهای یمن با توجه به بند دوم ماده 11 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد

4- ایجاد تصفیه خانه های سیار برای تامین آب شرب در استانهای مختلفی که ساختارهای آب شرب خود را در عملیات های نظامی از دست داده اند با توجه به ماده 12 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد

5- ایجاد کانال انتقال بیماران و مصدومین به کشورهای داوطلب زیر نظر نهاد های حقوق بشری جهت مداوا و طی دوره نقاهت بر اساس بند دوم ماده 12 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر ایجاد شرایط مناسب برای تامین مراجع پزشکی و کمک های پزشکی برای عموم تاکید دارد.

6- اعزام پزشک، کارشناسان بهداشت و درمان، تجهیزات پزشکی و دارو به مراکز درمانی یمن و راه اندازی مجدد مراکز تعطیل شده درمانی یمن بر اساس ماده 12 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر پیشگیری و معالجه بیماری های همه گیر و سایر بیماریها و مبارزه علیه آنها تاکید دارد.

7- ایجاد اردوگاههای مراقبت های فوری با امکان زندگی خانواده های یمنی و انتقال خانواده های در شرایط های-ریسک از نظر سلامتی به این اردوگاهها و تامین آب و غذا و امکانات بهداشتی برای آنها توسط گروههای مدافع حقوق بشر کشورهای مختلف بر اساس ماده 21 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد.

جامعه مسلمان ایران و نیز مردم عربستان و یمن به خوبی میدانند که بر اساس وعده الهی در قرآن کریم حق ماندنی و باطل رفتنی و نابود شدنی ست. زمانی فرا می رسد که تاریخ در مورد مدعیان تامین سلامت مردم دنیا قضاوت خواهد کرد.

دکتر محمود حسینیان فوق تخصص گوارش
دکتر بهرام عین اللهی چشم پزشک فوق تخصص جراحی قرنیه
دکتر راضیه روزپیکر متخصص داخلی دانشجوی فوق تخصص ریه
دکتر امیر امانی داروساز و عضو هیات علمی دانشگاه تهرن
دکتر معصومه مطلق متخصص زنان
دکترعصمت شبانی، متخصص طب اورژانس
دکتر فاطمه غنی پور رزیدنت عفونی
دکترسیده فاطمه یعقوبی متخصص پوست
دکتر نرجس سادات یعقوبی ال تخصص رادیولوژی
دکتر سمیرا تیموری نژاد متخصص پزشکی هسته ای
دکتر ریحانه امین الرعایا، متخصص طب سالمندی.
دکتر ندا عین اللهی، متخصص چشم پزشکی
دکتر داود حسنی متخصص طب سنتی
دکتر مهدیه حاجی منفرد متخصص طب سنتی
دکترهدی عین اللهی متخصص پوست
دکتر اعظم معیاری متخصص طب سنتی
دکتر مهدی بیگلرخانی متخصص طب سنتی
دکتر محمد رضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی
دکتر فاطمه آرام متخصص پاتولوژی
دکتر محبوبه شفیعی متخصص بیهوشی
دکتر رحیم فیروزی متخصص قلب
دکتر لیلا حسینی متخصص قلب وعروق
دکتر زهرا مرادی متخصص طب سنتی
دکتر مرضیه قرائتی، متخصص طب سنتی، هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان
دکتر فرنوش فلاحت، متخصص طب سنتی
دکتر پروین حسینی متخصص اطفال
دکتر جواد رضایی متخصص چشم پزشکی
دکتر سید جواد حسینی نژاد متحصص نورولوژی
دکتر زینب تمنایی متخصص داخلی
دکتر زهرا طاهریان متخصص پاتولوژی
۲۴۷- دکتر طاهره نجفی دلوئی متخصص کودکان
دکتر فرناز سینائی متخصص مغز و اعصاب
دکتر مریم حسینی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر گلناز ایزدی آملی متخصص رادیولوژی
دکتر مهسا عدیلی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر زهرا کریمی متخصص طب سنتی
دکتر شقایق مرادی علمدارلو متخصص زنان
دکتر منصوره اخوان متخصص طب سنتی
دکتر فاطمه عالیانی متخصص اطفال
دکتر شیمامصلی نژاد متخصص داخلی
دکتر مریم کاووسی پزشک و متخصص طب ایرانی
دکتر مهدیه خلیلی زاده متخصص بیماریهای عفونی
دکتر سیده سعیده موسوی دکترای تخصصی بهداشت باروری
دکتر ملیحه رمضانی مهر. روانپزشک
دکتر زهرا خلیلى متین زاده متخصص کودکان
دکتر ناصر نقی زاده تبریزی متخصص ارتوپدی
دکتر زهره واسعی متخصص طب اورژانس
دکتر محمد سورانی دکترای تخصصی سلامت در حوادث وبلایا
دکترسالومه غفاری ، دکترای تخصصی طب سنتی
دکتر فهیمه مومنی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر فاطمه اقبالیان متخصص طب ایرانی
دکتر ندا حاجی علی نیلی متخصص رشته طب سنتی ایران
دکتر مریم یارقلی متخصص زنان وزایمان
دکتر ساراحصاری متخصص کودکان
دکتر معصومه وفائیان متخصص طب اورژانس
دکتر مسعود مهدوی راشد متخصص رادیولوژی
دکتر مهدی ابراهیمی متخصص طب اورژانس
دکتر مونا جهانگیریان متخصص بیماریهای داخلی
دکتر فرحناز عسکری پزشک متخصص زنان
دکتر آناهیتا قورچیان متخصص طب سنتی
دکتر سیده اتیه نعیمی متخصص طب سنتی از شهید بهشتی
دکتر زهره واسعی متخصص طب اورژانس
دکتر فاطمه واسعی متخصص طب اورژانس
دکتر محمد واسعی متخصص طب اورژانس
دکتر مصطفی سلجوقی نژاد متخصص جراحی لثه
دکتر مریم معزی زاده دندانپزشک متخصص ترمیمی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دکتر محدثه موسویان متخصص پاتولوژی
دکتر فاطمه سرو متخصص داخلی
دکتر  فرخی متخصص طب اورژانس
دکتر جمعه زاده متخصص طب اورژانس
دکتر روح‌الله شعرا متخصص طب سنتی ایران
دکترحبیبه پاکدین متخصص قلب
دکترحمیده دهقانی متخصص طب فیزیکی.
دکتر حسین مرادی فارغ التحصیل پزشکی عمومی ومتخصص طب سنتی
دکتر ایمان احمدی پزشک متخصص ارتوپد
دکتر طاهره زواشکیانی دندانپزشک متخصص کودکان
دکتر سعیده ملک پور متخصص طب اورژانس
دکتر سید مصطفی سجادی نژاد متخصص طب اورژانس
دکتر سید امیر مولایی فر متخصص طب اورژانس
دکتر فاطمه محمود ابادی متخصص دندانپزشکی کودکان
دکتر سیده زهرا غفوری سبزواری متخصص جراحی لثه
دکتر مصطفی سلجوقی نژاد متخصص جراحی لثه
دکتر مهدیه پوریزدان پناه پزشک و متخصص تغذیه
دکتر منیره حنیف نژاد متخصص رادیولوژی
دکتر حبیبه فریدنی متخصص پوست
دکتر سمیه کریمیان متخصص پاتولوژی
دکتر زهرا همت یار  پزشک
دکتر انسیه زیوری پزشک عمومی
دکتر فاطمه مهدی زاده دندانپزشک
دکتر معصومه رضایی هنجنی، پزشک
دکتر سیده زهرا یعقوبی ال دندانپزشک
دکترشیما کاظمیان دندانپزشک
دکترصدیقه کرباسی دندانپزشک
دکتر مهدیه کاظمیان دندانپزشک
دکتر فریده نصیری دندانپزشک
دکتر رحیمه مهربان دندانپزشک
دکتر صالحه کلاتیانی پزشک
دکتر ثمانه ایوبی پزشک
دکتر الهه بخشایی پزشک
دکتر رز سادات شمسا، پزشک عمومی
دکتر صدیقه طالبی دستیار تخصصی طب سنتی
دکتر مطهره صفری پزشک
دکترزهرا فقیه، دندانپزشک
دکتر فاطمه بهشتی، پزشک عمومی
دکتر زهرا استاد علی پور رزیدنت داخلی.
دکتر فاطمه خیری دوست رزیدنت رادیولوژی
دکتر حانیه خیری دوست لنگرودی رزیدنت طب فیزیک توانبخشی
دکتر زینب اندرخورا پزشک عمومی
دکتر سیده زهرا ساداتی پزشک عمومی
دکتر عادله بقاییان پزشک عمومی.
دکتر فاطمه محمدبیگی پزشک عمومی
دکتر زینب باباصفری پزشک عمومی
دکتر الهام ملایی پزشک عمومی
دکتر  شبنم ساعدی دکترا عمومی دامپزشکی
دکتر طاهره آگهی رزیدنت رادیولوژی
دکتر محمد نوروی پزشک
دکتر زهرا موحدی نیا پزشک عمومی
دکتر  مهدیه فلامرزی پزشک عمومی
دکتر  مونا زینالو رزیدنت پزشکی اجتماعی
دکترامین قدرتی دندانپزشک
دکترریحانه قاضی عسگر پزشک
دکتر فاطمه زالی دستیار طب سنتی
دکترسعید محسنی پزشک عمومی
دکترامیر ادیبی فرد پزشک عمومی
دکتر فاطمه صیدی پزشک عمومی
دکتر نفیسه سادات حاجی سید تقیا پزشک عمومی
دکتر فاطمه سادات حاجی سید تقیا داروساز
حسین بوذرجمهری دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت
دکتر فاطمه علیزاده. پزشک. محقق طب ایرانی
دکتر محدثه اردستانی، پزشک عمومی
دکتر تبسم قائلی دندانپزشک
دکتر آذین قاجار پزشک عمومی
دکتر فرزانه آرام داروساز
دکتر حمیده عباسی پزشک
دکتر مصطفی مژدهی فرد دندانپزشک
دکتر مریم خرمی پزشک
دکتر عادل عبدالهی پزشک عمومی
دکتر مرضیه عیسی خانی پزشک عمومی
دکتر زهرا بهرامی احسان داروساز
دکتر مریم السادات پاک نژاد دستیار طب سنتی
دکترمریم معرفت، دستیار تخصصی اطفال
دکتر ازاده میرشمسی پزشک
دکتر فاطمه جباره، دستیار تخصصی نانوفناوری دارویی
دکتر مژده فیروزی دستیار طب سنتی
دکتر عاطفه شریف دستیار طب سنتی
دکتر سمیرا برهانی دستیار طب سنتی
دکتر سید محمود فتاحی معصوم دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی
دکتر مریم جهانگیر دستیار طب سنتی
دکتر طاهره امیریان دستیار طب سنتی
دکتر مریم منفرد دستیار طب سنتی
دکتر عبدالقادر بحرینی دستیار طب سنتی
دکتر النازسادات شمسا داروساز
دکتر نرجس خاتون موحدی راد پزشک عمومی
دکتر سمانه رضائیان رزیدنت طب اورژانس
دکتر زهرا یزدان خواه. دستیار طب سنتی شهید بهشتی
دکتر محسن مهاجر دستیار طب سنتی
دکتر فاطمه مرادی دستیار طب سنتی
دکتر زهرا کریمی دستیار طب سنتی
دکتر کوروش کیقباد دکترای پزشکی عمومی
دکتر زهره عبدالرشیدی, دکتری داروسازی
دکتر مجید درستی مطلق پزشک عمومی
دکتر فاطمه ارباب پزشک عمومی
دکتر مهدیه فلامرزی پزشک عمومی
دکتر فاطمه تویسرکانی دستیار طب سنتی
دکترمهشید چایچی رقیمی دستیار طب سنتی دانشگاه شهید بهشتی
دکتر فاطمه سبحانی رزیدنت زنان
دکتر فاطمه موحدیان فر پزشک عمومی
نجمه کتابچی دانشجوی دکتری نانوتکنولوژی پزشکی
دکتر اسداله ابنیکی،فارغ التحصیل داروسازی
دکتر فاطمه سادات هاشمی نسب دستیار طب سنتی
دکتر معصومه فرجوند، پزشک عمومی
دکتر ساجده سیدموسوی دکترای داروسازی
دکتر مریم شکری،فارغ التحصیل داروسازی
دکتر سید مجید غضنفری، دستیار طب ایرانی
دکتر آزاده قاسمپور ، پزشک عمومی
دکتر ابوالفضل براتی پزشک عمومی
دکتر الهام بزاز، پزشک
دکتر صدیقه رستگار دستیار طب سنتی
دکتر زکیه ابراهیمی پزشک عمومی
دکتر زهرا آقانوری ،دستیار طب سنتی
دکتر مژده پورحسینی دانشجوی PHDطب سنتی
دکتر مهدی نوراللهیان. پزشک عمومی
دکتر سید علی حسینی امامقلی. پزشک عمومی
دکتر مریم نادری دستیار تخصصی گوش و حلق و بینی
دکتر حامد کریمی دندانپزشک
دکتر عطیه عباس زاده رزیدنت روانپزشکی
دکتر مرضیه باغستانی پزشک
دکتر تکتم فخریان پزشک عمومی
دکتر مهدی حجتی پزشک عمومی
دکتر مهری جعفری پزشک عمومی
دکتر فاضله فضل اله پور پزشک
دکتر قاسم امینی رزیدنت جراحی مشهد
دکتر نرجس نرگسیان، پزشک عمومی
دکتر فاطمه میرطاهر پزشک عمومی
دکتر بیتاساده پزشک عمومی، دانشجوی طب سنتی
دکتر مریم جعفری پور فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه تهران
دکتر زینب علی بیگی دانشجوی PhD طب سنتی
دکتر رضا واشقانی فراهانی دستیار داخلی
دکتر سیده حمیده خادم پزشک عمومی
دکتر امین اسلامی فارسانی رزیدنت داخلی
دکتر فاطمه زواشکیانی پزشک
دکتر زینت سلیمان پور رزیدنت کودکان
دکتر نرگس محمدی پارسا پزشک دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی
دکتر فاطمه فیاض پزشک
دکتر مهسا کیا پزشک
دکتر مریم اشکیانی دندانپزشک
دکتر قاسم امینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستیار تخصصی جراحی عمومی
دکتر آزیتا کبیری پزشک عمومی
دکتر بهاره زواشکیانی دکتری عمومی
دکتر زهرا امامی پزشک عمومی
دکتر محمد علی زارعیان دانشجوی دکترای تخصصی طب ایرانی
دکتر نوید مومنی پزشک عمومی
دکتر زینب آگاهی پزشک
دکتر زهرا فرهنگی پزشک
دکتر حلیمه سادات عربی مقدم پزشک
دکتر مریم فاطمی پور رزیدنت داخلی
دکترفروزان صباحی پزشک
دکتر یاسمن راوری پزشک عمومی
دکتر سمیه طاهایی پزشک عمومی
دکتر مطهره موسویان دستیار تخصصی پوست
دکتر سمیه جعفری .پزشک
دکتر احسان تدین زاده پزشک
دکتر فهیمه خوشخوئی دندانپزشک
دکتر سید حامد موسوی نسب پزشک
دکتر فاطمه تبریزیان پزشک
دکتر مهنوش رئیس زاده پزشک
دکتر غزل خراجی دکتری فیزیو تراپی
دکتر سعیده سادات بطحایی پزشک
دکتر علی اصغر ناظم پزشک
دکتر سیده زهرا محمدیان پزشک عمومی
دکتر زهرا کشانی، پزشک
دکتر سمانه موسی پور پزشک
دکتر رضوانه نجفی پزشک
دکتر ملیحه اکبری پزشک
دکتر محمد حیدریان میری دندانپزشک
دکتر فاطمه رودی پزشک و دانشجوی دکترای تخصصی تغذیه
دکتر سیده زینب هاشمی جواهری پزشک
دکتر سید مصطفی بنی طبا بیدگلی پزشک عمومی
دکتر علیرضا شاکری صفت رزیدنت ارتوپدی
دکتر محمدرضا احمدپور دستیار طب سنتی ایرانی
دکتر فهیمه زواشکیانی دندانپزشک
دکتر مریم قائمی امیری کارشناس مامایی و دکترای برنامه ریزی و توسعه آموزش عالی
دکتر نادیا رضایی دندانپزشک
دکتر محمّد قربانی پزشک عمومی
دکتر آرزومحتشم پزشک عمومی
دکتر فاطمه موحدیان فر پزشک
دکترمحمد جمشیدیان دندانپزشک
دکتر سمیه منصوری پزشک عمومی
دکتر ریحانه صفار سبزواری پزشک عمومی
دکترمهدی حجتی پزشک عمومی
دکتر مجتبی ابراهیمی پزشک عمومی
دکتر سیده زهرا مداحی دانشجوی تخصص رشته طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی مازندران
دکترسیده مبارکه ذاکری فارغ التحصیل داروسازی
دکتر الهه مختاری دامپزشک
دکتر اکرم خاتمی سبزواری داروساز
دکتر عطیه عباس زاده رزیدنت روانپزشکی
- دکتر ندا باهنر، دندانپزشک
دکتر فاطمه صفرپور پزشک
دکتر وحید تفضلی دانشجوی طب سنتی
دکتر مهدی یسلیانی پزشک عمومی و دستیار رشته طب سنتی
دکترنسترن سلجوقی پزشک عمومی
دکترسحرعبادتی رزیدنت رادیولوژی
دکترزینب مشایخی رزیدنت رادیولوژی
دکتر فاطمه نصر اصفهانی پزشک عمومی
دکتر سپیده ظهوریان دندانپزشک
دکتر مینو ظهوریان دندانپزشک
دکتر انسیه کتابچی پزشک عمومی
دکتر مینا معارف وند دستیار طب سنتی
دکتر الهام موسوی دندانپزشک
زهرا توکلی دانشجو رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت
فاطمه اوچی، دانشجوی پزشکی
محمدرضا شریف آبادی، دانشجوی پزشکی
مریم زارعی دانشجوی دندان پزشکی
جواد حسین پور پیرا پزشک
تکتم زاده احمد ماما،
ریحانه زاده احمد دانشجوی پزشکی
فاطمه اسفندیار مهندسی بهداشت حرفه ای
سیده فاطمه ساداتی پرستار
سیده زهرا حسینی دارابی پرستار
ماه منیر خادمی پرستار
زینب ابراهیمی دانشجوی پزشکی
فاطمه سیمی دانشجوی رشته پزشکی
زهرا خوش چشم دانشجو ‌پزشکی
حانیه یزدانی دانشجو رشته علوم تغذیه
زینب کروبی دانشجو شنوایی شناسی
زهرا صدیقی دانشجوی رشته داروسازی
مریم جمشیدپور فارغ التحصیل رادیو تراپی
عاطفه سرلک دانشجو اتاق عمل ترم چهار
سما معانی دانشجوی داروسازی شهید بهشتی
محیا ترحمی دانشجو پزشکی
زهرافهیما دانشجو رادیولوژی
فاطمه سادات موسوی.دانشجوی رشته ی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی
سعیده سام دانشجوی رادیوتراپی
راهله جهانی دانشجوی پزشکی
شهد مشتاق عبدالکاظم دانشجو پزشکی
ندا پریشانی ،دانشجو ارشد رشته ی پرستاری
مهرالسادات حسینی نژاد رشته رادیولوژی
سارا جودار داروسازی
فاطمه فرزانه مروت کارشناس پرستاری
عاطفه روزبهی کارشناس پرستاری
محمد مهدی دشتی اتاق عمل
مریم موحدی نیا دانشجوی پزشکی
ریحانه احمدیان دانشجوی پزشکی
زهرا بهرامی دانشجوی داروسازی
زهرا اکبری دانشجوی پزشکی
هانیه امام دوست دانشجوی پزشکی
هانیه تقوی پور دانشجو پزشکی
فاطمه مرادی فارغ التحصیل پرستاری
فاطمه نامجو دانشجوعلوم تغذیه
لیلا حسینی پیرانفر , فارغ التحصیل علوم ازمایشگاهی
مرضیه علی محمدی مهندسی پزشکی
شادی بروجردی فتحی دانشجوی پزشکی
کوثر سیدی دانشجوی پزشکی
سیما احمدی نژاد دانشجوی پزشکی
مهشاد احمدی دانشجوی پزشکی
مریم رشیدی کارشناس بهداشت
فاطمه گوهری دانشجوی پزشکی
فاطمه صنعتی آراسته دانشجوی پزشکی
فهیمه عشقی ملایری دانشجوی پزشکی
معصومه فرج وند پزشک
معصومه حق پرست دانشجوی دندانپزشکی
مریم محسنی ماما
لیلا امیر خانی دانشجوی پزشکی
شبنم احمدی خرم اتاق عمل
زهرا اقبال مهران پرستاری
زهرا سالک قادری هوشبری
فاطمه قاسمی هوشبری
معصومه گرجی اتاق عمل
معصومه کیانی اتاق عمل
بهناز غلامی اتاق عمل
فاطمه میرزایی اتاق عمل
منصوره اخوان دستیار طب سنتی
ملیکا عصمیان دانشجوی داروسازی
فائزه ده نبی ماما
رقیه شالو فارغ التحصیل HIT
زهرا کورکی نژاد/دانشجو پزشکی
صدیقه رستگار/فارغ التحصیل مامایی
فاطمه کورکی نژاد/دانشجو پزشکی
راضیه ابوسعیدی/دانشجو پزشکی
علیرضا پیوندی دانشجوی پزشکی
محمد رضا امیری نژاد رباط دانشجوی پزشکی
مهدی علیکی دانشجوی پزشکی
میلاد روزبهی دانشجوی داروسازی مشهد
علی ذاکر دانشجوی پرستاری
ساجده سربازحقیقی کارشناس هوشبری
مریم صفری دانشجوی پزشکی
فاطمه یعقوبی ارشد آموزش بهداشت
معصومه فتاح پرستار
رضا حیدری دانشجوی رشته ارتوز و پروتز
حسین میرزااقازاده خراسانی کارشناس علوم ازمایشگاهی
 خانعلی داوری دانشجوی رشته پزشکی
علی مهتدی دانشجوی پزشکی
سیف الله میرزاده فارغ التحصیل کارشناسی علوم تغذیه
کیانوش موذنی دانشجو پرستاری
علی حسین افدستا_ دانشجوی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان
پوریا صیاد دانشجوی دندانپزشکی
محدثه لک ، دانشجوی داروسازی علوم پزشکی تهران
 فاطمه خدایی، فارغ التحصیل مامایی
رضا پیوندی کارشناس اتاق عمل
عاطفه عبداللهی اتاق عمل
محمد مهدی شاطر دانشجوی پزشکی
شیما رحیمی دانشجوی پزشکی
مهسا شیخوزاده رشته بهداشت عمومی
مرتضی فولادپور، دانشجو پزشکی
پوریا بحیرایی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران
اعظم علیشاهی .فارغ التحصیل رشته کارشناسی بهداشت عمومی
کبرا علیشاهی فارغ التحصیل رشته کارشناسی پرستاری
زهرا صمدی دانشجوی پزشکی
محمد جهاندار، پرستار
حانیه فردآزاد دانشجوی پزشکی
عارفه قربانی دانشجوی رشته پزشکی
میترا رضایی دانشجو رشته دندانپزشکی
زهرا قائمی امیری کارشناس پرستاری
رضا گشاوى دانشجوى رشته داروسازى دانشگاه علوم پزشکى اصفهان
علیرضا دریایی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
مصطفی راجی دانشجوی پزشکی اصفهان
زهرا ملک اولادی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ورودی
علی اکبر حسنی دانشجوی پزشکی دانشگاه ع.پ اصفهان
حسن راشدی دانشجو دندانپزشکی سال ۴
ابوذر سعیدی. کارشناس فوریت های پزشکی
ناهید حسینی دانشجوی علوم آزمایشگاهی
علیرضا نجفی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان
امیرحسین عباسی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان
مرتضی آقایاری دانشجوی پزشکی شهید بهشتی
سعید تقی بیگلو دانشجوی پزشکی زنجان
محدثه عزیزان مرتضوی دانشجوی پزشکی
معصومه بختیاری دانشجویپزشکی
آزاده آقائی دانشجوی پزشکی
سید محمود نوربخش دانشجوی پزشکی
زینب سادات متولیان دانشجوی پزشکی
زهرا رستمی قزلجه دانشجوی پزشکی
محمدرضا پازکی دانشجوی پزشکی
سید اشکان صالحی دانشجوی سال ۷ پزشکی
زینب حاجی حسنی ، دانشجوی پزشکی
امیررضا دهقان پرستاری
زهرا زیدی دانشجو رشته پزشکی
زهرا باطنی دانشجوی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فایزه موحدیان فر دانشجو پزشکی مشهد
رضا مردی خواجه غیاثی دانشجو داروسازی شهیدبهشتی
لیلا جامی دانشجوی سال پزشکی
 سجاد آخوندی دانشجو مهندسی بهداشت محیط
مریم بختیاری _دانشجوی رشته علوم تغذیه‌
امل حردانی دانشجوی هوشبری
فاطمه سالخورد، دانشجوی علوم آزمایشگاهی
شکوفه مومنی دانشجوی اتاق عمل
کوثر قاسمی دانشجوی پزشکی
زهرا ترنجی زاده دانشجوی پزشکی
فاطمه اسدی دانشجوی هوشبری
اعظم محمدی دانشجوی پرستاری
سمیه مهابیدی دانشجوی هوشبری
سحر آقایی پرستار
زهرا شعاعی دانشجوی داروسازی شهیدبهشتی
فاطمه فرزان رشته پزشکی دانشگاه آزاد یزد
مهدیه سادات مهدی زاده،دانشجوی پزشکی
ریحانه حیدری مکرر دانشجوی پزشکی
محدثه بیکی حسن دانشجو پزشکی
مریم مزینانی دانشجوی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
زینب ایمانی دانشجو پزشکی
فهیمه هادی،دانشجوی کارشناسی ارشد رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی
حمیدرضا فلاح دانشجوی دندانپزشکی
فاطمه یک قولی دانشجوی پزشکی
یسری عبدالحسین دانشجوی پزشکی
هوشنگ سلیمانی حصاری دانشجوی پزشکی
محمد مهدی درخشان مهر دانشجوی پزشکی
فاطمه موحدی دانشجوی پزشکی
عاطفه سادات سالاری پور دانشجوی پزشکی
فاطمه کاوه دانشجوی پزشکی
فاطمه عباسی دانشجوی پزشکی
حدیث یوسف پور دانشجوی پزشکی
دانیال شیرعلی دانشجوی پزشکی
معصومه عساکره دانشجوی داروسازی
فاطمه صراطی دانشجوی پزشکی
لیلا مرتضایی کارشناسی بهداشت محیط
صغری غلامی بهداشت خانواده
فاطمه کوه نژاد دانشجوی پزشکی
محدثه کامیار،کارشناس رادیولوژی
حانیه برفروشان دانشجوی داروسازی علوم پزشکی تهران
کیمیا صفایی ماما
ناهید رفیعی، فارغ التحصیل پرستاری
سمیه گودرزى کارشناس علوم آزمایشگاهى
ریحانه آزادواری دانشجوی سال آخر گفتاردرمانی
راضیه الاوه رشته پرستاری
وحید طیبی خرمی دانشجوی داروسازی علوم پزشکی شیراز
مژگان تاجیک سعیدی٫ دانشجوی رشته فناوری اطلاعات سلامت
ابوالفضل خسروی ادیولوژیست
زهرا ربیعیان دانشجوی رشته ی هوشبری
هانیه احمدی شنوایی شناسی
 الهام عابدرفتار کارشناس مامایی
 سید عباس حسینی دانشجوی پزشکی
 زهرا ولی پور دانشجوی پزشکی
    فاطمه خراسانی طاهری دانشجوی پزشکی عمومی
 فاطمه همتی ماما
  منصوره یوسفی فارغ التحصیل رشته رادیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  رضیه عربفارغ التحصیل رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
   زهرا رجبعلی ماما
 مهدیه قهرمانی دانشجو پزشکی
  زهرا موزونی دانشجوی پزشکی
  مریم باقی ماما
  زهره زندوکیل دانشجوی پزشکی
 عرفان رجبی دانشجوی پزشکی
 مولود پورباقر کارشناسی علوم آزمایشگاهی
  جواد خشتی دانشجو داروسازی همدان
سعیده سبزه ای دانشجوی داروسازی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران
نرگس بانو جهانگیری فارغ التحصیل گفتار درمانی
فاطمه ساجدی دانشجوی پزشکی مشهد
فاطمه جام بزرگ دانشجوی داروسازی
زینب الهدی نرگسیان ، دانشجوی پزشکی
سیده زهرا میرتاج الدینی دانشجوی سال چهارم پزشکی
مریم حیدری دانشجوی پزشکی
زهرا مهدوی مهر،دانشجوی پزشکی
ایمان میرزادی کارشناس پرستاری
زینب باقرزاده ماما
زهرا حزبیان ماما
زهره سادات صفری مقدم ماما
اعظم کاظمی نیا ماما
 نسترن سادات آقایی ماما
 اشرف سادات محمدی ماما
زینب امیرابادی پرستار
خدیجه گرایی ماما
محدثه فلامرزی ماما
 مطهرا طهماسبی دانشجوی داروسازی
علی شوکتی اصل کارشناس ارشد پرستاری
رضا نظامی یزد کارشناس پرستاری
فاطمه غلامی جلال ، دانشجوی داروسازی
کوثر مصری دانشجوی رشته ی علوم تغذیه
مهدیه علی محمد لو دانشجوی پزشکی
فاطمه عجول پرستار
علیرضا آذرارجمند دانشجوی رشته پزشکی
مائده قمری دانشجوی کارشناسی فیزیوتراپی
سید سعید شبیری دانشجوی داروسازی
فاطمه حاجیان دانشجوی مامایی
سیده صفورا حسینی دانشجوی پزشکی
معصومه شاکرمی دانشجوی کارشناس پرستاری
زهرا قدوسی رشته علوم آزمایشگاهی
مریم موحدی نیا دانشجوی پزشکی
ریحانه جعفری دانشجوی پزشکی
محدثه آباده ء، دانشجوی پزشکی شهید بهشتی
محبوبه کاخکی ماما
نرگس عطاییان دانشجوی پرستاری
فاطمه زارع دانشجوی پزشکی مشهد
نفیسه رحمانی دانشجوی پزشکی
محدثه خافی دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فاطمه نقی پور برج کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مینا عابدین زاده کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فائزه عباسپور مقدم دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فاطمه اکبری رشته مامایی
ریحانه اکبری دانشجوی رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فاطمه سادات هاشمی جواهری دانشجوی تغذیه علوم پزشکی وارستگان
معصومه احمدنژاد دانشجوی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فاطمه ازمودهدانشجوی پزشکی مشهد
سیده زهرا نوبخت دانشجوی داروسازی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد
فاطمه شاکری دانشجوی بینایی سنجی دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی مشهد
فاطمه سهیلی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
زهرا زیدی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
ریحانه هاشمی دانشجوی علوم آزمایشگاهی دانشگاه وارستگان
سمیرا محمدی دانشجوی شنوایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی تهران
فاطمه مقدم دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
آزاده نیک رو دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
ملیکاهمتی دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مهسا کبریائی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
زهره ساغریچی دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
فائزه قائمی صدر دانشجوی وارستگان
مریم قلی زاده دانشجوی علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی وارستگان
ثنا اکبری دانشجوی دندانپزشکی
زینب آسایشی دانشجوی سال پنجم داروسازی
زهرا عادل دانشجوی پزشکی عمومی
فائزه سادات افضلی دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
فاطمه موسایی دانشجوی رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی یزد
حکیمه قدیری حکیم دانشجوی پزشکی
فائزه جمشیدی دانشجوی مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معصومه زیبنده دانشجوی پزشکی علوم پزشکی مشهد
نرجس کارآزمای جهرمی دانشجوی پزشکی
رضا حسینی، دانشجوی سال۵ پزشکی
عرفان شریفی دانشجو رشته پزشکی
 نسترن شریبی دانشجوی پزشکی دانشگاه کاشان
مریم میرازیی فوق لیسانس مامایی
 الهه مسلمی آریمی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
مائده بقائی دانشجوی رشته پرستاری
فاطمه یوسف زاده دانشجوی رشته پرستاری
فریده صباحی دانشجوی داروسازی
اسما احمدزاده دانشجوی پزشکی
نادیا نادعلی زاده دانشجوی پرستاری
  سمانه وحدت دوست دانشجوی کارشناسی بهداشت عمومی
ریحانه گل دانشجوی پزشکی
سیداحمد حسینی گفتار درمانی
مینا حداد کارشناس پرستاری
مریم شهبازی فارغ التحصیل مامایی
نرجس عزیزی مامای
نرگس سلطانی دانشجوی فناوری اطلاعات سلامت
خانم حمیده محمد زاده نوری پرستار
آقای محمد رضا خوشبو پرستار
خانم زهره طاووسی پرستار
زهرا سمیعی پرستار
زهرا محمودی کارشناس پرستاری
فاطمه زهرا صادق نژاد بهداشت محیط
زهرا ثاقب ارشد علوم آزمایشگاهی
زهره ثاقب دانشجوی پزشکی .
سیده زبیده هاشمی رادیوتراپی.
زهرا خلیلی کارشناس اتاق عمل
سحر ذبیحی کارشناس اتاق عمل
زینب حبیبیان ماما
سمیرا محمدپور کارشناس رادیولوژی
لیلا رضی کارشناس رادیولوژی
سیده زهرا حسینی پرستار
منیژه توکلی پرستار
معصومه نوربخش ارشد علوم آزمایشگاهی ایمونولوژی
فاطمه سادات مرتضوی امامی فارغ التحصیل رشته کارشناسی بهداشت حرفه ای.
عذرا رشیدنژاد دانشجوی سال آخر پزشکی
فاطمه سادات تقی زاده مایانی،دانشجوی رشته پزشکی
علیرضا عمران زاده دانشجوی پزشکی
طاها شرفیان دانشجوی پزشکی
زینب حیدری دانشجوی پزشکی
فاطمه الهی ماما
فاطره رزاقی کارشناس پرستاری ، کارشناس ارشد آموزش پزشکی
معصومه عباس زاده کارشناسی پرستاری
نرگس نیک ذات کارشناسی پرستاری
فرشته موسی زاده کارشناسی مامایی
سمانه سلیمی کارشناس پرستاری،
تهمینه فرخ منش کارشناس پرستاری،
ملیحه اسلامی کارشناس پرستاری ،
 فائزه غلامعلی زاده کارسناس پرستاری ،
 فریبا یعقوبی کارشناس پرستاری
 ،معصومه اندی کارشناس پرستاری
 فاطمه محمدی نصیری فارع التحصیل رشته ی مامایی
 شادی بروجردی فتحی دانشجوی پزشکی
 حسین غلامی ذاکری علوم پزشکی همدان دانشجوی داروسازی
 حسن گل قیصری دانشجوی پزشکی
 نرگس نیک ذات کارشناس پرستاری
 مطهره عبادی کارشناس پرستاری
  نسرین صفایی دانشجوی دامپزشکی
 سیده فاطمه بنی هاشمیان کارشناس علوم آزمایشگاهی
 یگانه بهجتی، دانشجو پزشکی
 سید گلسا موسوی پاک نهاد دانشجوی رشته دندان پزشکی
 محمدنبی هلاکویی دانشجو رشته پزشکی
  معصومه احمدی وشکی دانشجوی پزشکی ساری
 نسرین صفایی دانشجوی دامپزشکی
 سیده فاطمه بنی هاشمیان کارشناس علوم آزمایشگاهی
 محمدحسین صفاری دانشجوی پزشکی
 سید گلسا موسوی پاک نهاد دانشجوی رشته دندان پزشکی
 محمدنبی هلاکویی دانشجو رشته پزشکی
محیا ترحمی دانشجوی پزشکی
نجمه کاظمی پور دانشجوی داروسازی
 فائزه قاسمی پزشک، رزیدنت طب سالمندی
معصومه بیگم علی کبا امیری پرستار
نرجس تام کارشناس علو آزمایشگاهی
عاطفه سلیمانی کارشناس علوم آزمایشگاهی
محمد مومیوند دانشجوی پزشکی همدان
حسنا علی محمدی دانشجوی رشته بیولوژی وکنترل ناقلین
فاطمه رستمی دانشجوی پزشکی
زهرا افتخارجو دانشجو پرستاری
رقیه عابدیان کارشناس پرستاری
خیرالنسا مهدی نژاد کارشناس پرستاری
سمیه علیجانی کارشناس پرستاری
زهرا عزالدین کارشناس پرستاری
زهرا ابدی کارشناس پرستاری
مهشید غنی نیا کارشناس پرستاری
زهرا قدوسی نیا دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی
زهرا رضا قلی زاده کارشناس مامایی
سید مصطفی هوشیاری  فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی
موسی بلالی فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی
طاهره غلامرضاپور فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی
احمدرضا صادقی کارشناس آزمایشگاه

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول