اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرائتی در سمنان:

شهرک‌های زیادی هنوز مسجد ندارند/ وزیر راه تکانی به خود دهد

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: شهرک‌های زیادی داریم که هنوز مسجد ندارند و وزیر راه و شهرسازی باید در این راستا تکانی به خود بدهد.

شهرک‌های زیادی هنوز مسجد ندارند/ وزیر راه تکانی به خود دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی دقایقی قبل در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که با حضور رئیس‌جمهوری در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان در حال برگزاری است، اظهار کرد: نماز سراسر محاسن است و همه کمال در نماز خلاصه می‌شود و باید برای پررنگ کردن و فراگیر شدن این فریضه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: غیرت دینی ما باید درباره نماز تقویت شود و از رئیس‌جمهوری می‌خواهم اعضای هیأت دولت در سال ساعاتی را درباره نماز بحث کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اگر نماز در جامعه احیا شود، از فحشا و منکر کاسته می‌شود، گفت: در این صورت کار وزارت دادگستری کم می‌شود.

قرائتی با اشاره به همگانی شدن نماز بیان کرد: ما حدود 300 نفر داریم که در این شرایط اقتصادی رایگان برای اعتلای فرهنگ نماز کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خیلی از شهرک‌ها هنوز مسجد نداریم، افزود: خادمان مسجد هم باید انسان‌های فرهیخته‌ای باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز بر حساسیت به خرج دادن در اشاعه فرهنگ نماز تأکید کرد و افزود: برای اقامه نماز، غیرت داشته باشید؛ نماز مانند تمبر است و اگر بهترین نامه‌ها را بنویسید اما پشتش تمبر نداشته باشد، نامه ارسال نمی‌شود.

ساخت 2 هزار مسجد در جاده‌های کشور

قرائتی با اشاره به ضرورت تلاش برای افزایش ساخت مسجد، بیان کرد: بیش از دو هزار مسجد در جاده‌های کشور ساخته شده است و باید برای این ساخت و ساز مساجد تلاش بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه باید نسل نو را برای ترویج فرهنگ نماز دریابیم تا این فرهنگ بین این قشر از جامعه کمرنگ نشود، افزود: اگر در امر نماز کوتاهی صورت گیرد، موجب گسترش شهوات می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز باید همه‌گیر شود، افزود: شهرک‌های زیادی داریم که هنوز مسجد ندارند و وزیر راه و شهرسازی باید در این راستا تکانی به خود بدهد.

قرائتی با بیان اینکه خادمان مسجد باید افراد فرهیخته باشند، افزود: هنگامی که خادمان را درب مساجد می‌بینیم و سؤال می‌پرسیم، می‌گویند مسجد خرج دارد و اوقاف باید این مشکل را برطرف کند.

 به گزارش فارس؛ بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با حضور یک‌هزار و 600 میهمان و 400 مسؤول کشوری و استانی در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان به مدت یک روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول