اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شیخ‌الاسلام:

سیاست کلی ایران کنار گذاشتن دلار از تمامی مبادلات مالی است

حسین شیخ‌الاسلام گفت: «دیر یا زود، دلار از تمامی تراکنش‌های مالی میان ایران و دیگر کشورها کنار گذاشته خواهد شد. اکنون، ما در حال همکاری با کشورهای همسایه با ارزهای محلی هستیم».

سیاست کلی ایران کنار گذاشتن دلار از تمامی مبادلات مالی است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، یک مقام سابق وزارت امور خارجه به ترند گفت، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران کنار گذاشتن دلار از تمامی مبادلات مالی است.

حسین شیخ الاسلام، گفت: «دیر یا زود، دلار از تمامی تراکنش‌های مالی میان ایران و دیگر کشورها کنار گذاشته خواهد شد. اکنون، ما در حال همکاری با کشورهای همسایه با ارزهای محلی هستیم.»

وی افزود: «تهران، مسکو، دهلی‌نو و آنکارا و برخی کشورهای دیگر با کنار گذاشتن دلار آمریکا از تراکنش‌های‌شان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای گسترش روابط تجاری‌شان با هدف مقابله با فشارهای واشنگتن، موافقت کردند.»

وی ادامه داد: «در نتیجه، قراردادهای مالی ما با جهان دشوار نخواهد بود. زیرا از سیستم دلار آمریکا خارج می‌شود.»

شیخ‌الاسلام گفت: «ایران روی خرید و فروش اعتباری با بسیاری از کشورها کار می‌کند. تمامی پول نفت ایران به عنوان اعتبار در کشورهای خریدار باقی می‌ماند و ما به روابط تجاری از طریق یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک برای تهاتر ادامه می‌دهیم.»

این مقام ایرانی در مورد موضوع سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در ترکیه و لبنان گفت این موضوع مشکلی برای پروازهای ایرانی در این کشورها ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: «ما مشکلی با لبنان نداریم... ما روزانه پروازهای زیادی میان دمشق و تهران داریم و مشکلی نیز در لبنان وجود نخواهد داشت.»

«ایران پروازهای ترانزیتی میان دمشق، تهران و لبنان خواهد داشت از اینرو در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت... بعلاوه، در ترکیه نیز مشکلی نخواهد بود. احتمال سوختگیری مشکل خواهد بود اما ایران راهی پیدا خواهد کرد.»

به نوشته این گزارش، در اوایل ماه نوامبر برخی خطوط هوایی ایران در فرودگاه استانبول و فرودگاه رفیق حریری لبنان اجازه سوخت‌گیری پیدا نکردند. شرکت‌های نفتی بین‌المللی فعال در فرودگاه بیروت علیه سوختگیری ایرلاین‌هایی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، هشدار دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول