اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا و ناتو برای پاسخ به تحولات اخیر در تنگه کرچ آماده می‌شوند

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و ناتو با هم در ارتباط هستند تا به تنش میان و مسکو و کی‌یف در تنگه کرچ واکنش نشان دهند.

آمریکا و ناتو برای پاسخ به تحولات اخیر در تنگه کرچ آماده می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هماهنگ شده‌اند تا در قالب ائتلافی به تحولات اخیر در تنگه کرچ میان روسیه و اوکراین واکنش نشان دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفت: «ما در طول چند روز گذشته،هم در چارچوب ناتو و هم در قالب اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با هم‌پیمانان اروپایی داشته‌ایم و اکنون آمادگی داریم که اتحادی را تشکیل دهیم تا پاسخی گسترده را به آنچه در تنگه کرچ رخ داد، بدهیم.»

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشد همچنین گفت که این واقعه ابعاد انسانی و حقوق جهانی دارد و هم‌پیمانان آمریکا در منطقه باید نقش رهبری خود را نشان دهند.

روابط روسیه و اوکراین پس از آن بحرانی شد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین هفته گذشته با عبور از مرز دریایی وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.  در جریان این اقدام نیروهای روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها وارد عمل شده و در نتیجه سه نظامی اوکراینی زخمی ‌شدند. نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ هدایت و آن‌ها را توقیف‌ کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اخرین موضع‌گیری در مورد تحولات این منطقه گفت که اوکراین تمایلی به پیگیری راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحرانی که ایجاد شده، ندارد و دولت کی‌یف  را حزب جنگ خطاب کرد. وی گفت: «تا زمانی که این (دولت) در مسند قدرت است، تراژدی‌هایی از این دست و جنگ ادامه خواهند داشت.»

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین از این اتفاق به عنوان بهانه‌ای برای وضع حکومت نظامی در بخش‌هایی از این کشور استفاده کرده است. این تصمیم رئیس‌جمهور اوکراین به تصویب پارلمان نیز رسیده است.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول