اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی توضیح داد

جزئیات عملیات تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله + ویدئو

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه به مدت چهار سال فعالیت‌های مرزی حزب‌الله زیر نظر گرفته‌اند، مدعی شد که مقاومت لبنان می‌خواهد از جنوب این کشور در شمال فلسطین اشغالی عملیات غافلگیرانه انجام دهد.

جزئیات عملیات تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله + ویدئو

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرهنگ «جاناتان کانریکوس» سخنگوی رسانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز (سه‌شنبه) نشست خبری برای ارائه جزئیات بیشتر درباره عملیات «سپر شمالی» برای مقابله با تونل‌های ادعایی «حزب‌الله» برگزار کرد.

کانریکوس با حضور مقابل دوربین خبرنگاران در روستای «المطلة» واقع در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک به مرز لبنان، با اشاره به آغاز عملیات سپر شمالی در طول محدوده موسوم به «خط آبی» گفت: «این عملیات با هدف آشکارسازی و نابودی تونل‌های تهاجمی مرزی حزب‌الله است».

وی با ادعای اینکه مقاومت لبنان این تونل‌ها را از زیر ساختمان‌ها و تاسیسات غیرنظامی جنوب این کشور به داخل خاک شمال فلسطین اشغالی حفر کرده، توضیح داد: «با این کار حاکمیت اسرائیل و قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کردند».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به دیوار مرزی پشت سرش افزود: «آن سوی دیوار، روستای کفر کلا در لبنان قرار دارد که از آنجا، حزب‌الله تونل‌هایی را به‌طور مؤثر برای نفوذ به داخل اسرائیل ایجاد کرده است».

 

کلیپ منتشر شده از عملیات دستگاه‌های تخریبی صهیونیست‌ها

 

کانریکوس با بیان اینکه ارتش اسرائیل به مدت چهار سال گذشته فعالیت‌های حفاری حزب‌الله در مرز شمالی فلسطین اشغالی را زیر نظر گرفته، مدعی شد: «حزب‌الله یک گروه تروریستی بسیار قدرتمند در داخل لبنان است که بر دولت و نیروهای مسلح این کشور تسلط دارد».

 

وی با ادعای اینکه حزب‌الله از بعد از پایان جنگ سی‌وسه روزه شروع به تقویت ظرفیت‌های زیرزمینی خود کرد، ادامه داد: «آنها می‌خواهند حجم آتش زیادی را به خطوط مقدم اسرائیل شلیک کنند و بعد از آن به عنوان عامل غافلگیری، (نیروهای) زبده حزب‌الله (از طریق تونل‌ها) از لبنان به اسرائیل نفوذ کرده و نیروهای ما را غافلگیر کنند».

این مقام نظامی صهیونیست در پایان با متهم کردن صلح‌بانان سازمان ملل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی به چشم‌پوشی از این اقدامات حزب‌الله، گفت که امروز اولین روز عملیات سپر شمالی است و به احتمال زیاد مدت زمان زیاد طول می‌کشد تا تمام این تونل‌ها را شناسایی و تخریب کنند.

ارتش اسرائیل صبح امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از ساعات اولیه بامداد، عملیاتی را برای شناسایی و تخریب تونل‌های حزب‌الله آغاز کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول