اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

عضو هیأت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح کرد

تامین ۲۵ درصد کسری برق سال ۹۸ توسط نیروگاههای تجدیدپذیر

عضو هیأت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با بیان اینکه میزان تولید برق انرژی‌های تجدید پذیر از ۶۵۰ مگاوات کنونی تا تابستان سال آینده به ۱۰۰۰ مگاوات می‌رسد، گفت: انرژی‌ تجدیدپذیر می‌تواند ۲۵ درصد کسری برق کشور را تأمین کند.

تامین ۲۵ درصد کسری برق سال ۹۸ توسط نیروگاههای تجدیدپذیر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید محمد جواد موسوی امروز با اشاره به اینکه صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر دنیا رو به رشد است، گفت: امید است در کشور انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه پیدا کند، چرا که ساخت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی از هر لحاظ برای کشوری که ۳۰ روز آفتابی دارد و بیشتر مناطق آن بادخیز است، می‌تواند صرفه اقتصادی خوبی برای کشور و صادرات برق به کشورهای همسایه داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای صادرات برق صورت گرفته که می‌توان به امضاء تفاهم‌نامه میان بخش خصوصی و مدیران ارشد توانیر و برق‌های منطقه‌ای اشاره کرد پس بنابراین می‌توان برق تولید شده را به کشورهای عراق، عمان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و گرجستان صادر کرد.

موسوی با تأکید بر اینکه تعاملات خوبی می‌توان از محل صادرات برق با کشورهای همسایه داشت، اظهار داشت: صادرات برق می‌تواند کشورهایی را که دچار کمبود برق هستند، به نوعی وابسته به انرژی ایران کنیم.

عضو هیأت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران ادامه داد: رسیدن به تولید ۵ هزار مگاوات برق تا سال ۱۴۰۱ توسط تجدیدپذیرها قطعاً با حمایت‌های دولت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید برق تجدیدپذیرها ۶۵۰ مگاوات است که با توجه به شعار ۹۸-۱۰۰۰ می‌توانیم در صورت حمایت دولت این عدد تولید برق را تا تابستان ۹۸ به ۱۰۰۰ مگاوات برسانیم.

وی تاکید کرد: قطعاً این عدد ۱۰۰۰ مگاوات ۲۵ درصد کسری برق را می‌تواند تأمین کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول