اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور:

سؤالات آزمون وکالت سال ۹۷ توسط سازمان سنجش تهیه شد

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور گفت: سؤالات آزمون وکالت سال ۹۷ توسط سازمان سنجش تهیه شده و هنوز به ما کلید آزمون و سؤالات داده نشده است.

سؤالات آزمون وکالت سال ۹۷ توسط سازمان سنجش تهیه شد

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود گفت: آزمون وکالت سال ۹۷ از حیث نظم و برقراری دقت مثال زدنی بود و ارزیابی ها نشان می‌دهد که کار اجرای به درستی انجام شده است.

وی افزود: راجع به محتوای سوالات باید بگویم که سوالات آزمون از سوی سازمان سنجش تهیه شده است و هنوز به ما کلید آزمون و سوالات داده نشده است.

شهبازی نیا گفت: هیچ‌سوال اشتباهی در آزمون نداشته ایم و فقط برخی گلایه کرده بودند که سوالات اختلافی بوده است که البته ما این را هم ندیده ایم هرچند یادمان نرود که موضوعات حقوقی اندکی اختلافی است و در برخی موارد وجود دارد که قرایت های مختلفی از یک موضوع وجود دارد.

رییس اسکودا خاطرنشان کرد: ما گفته ایم که هر فردی اعتراضی داشته اعلام کند تا ما بررسی کنیم و از اینکه اعتراضی بشود نگرانی نداریم و حتما قول میدهیم همه اعتراض ها را بررسی کنیم.

وی در خصوص نتایج آزمون گفت در دی ماه شاهد اعلام نتایج خواهیم بود و تاریخ دقیقش به زودی اعلام می شود البته باید منتظر انجام فعالیت ها از سوی سازمان سنجش باشیم.

شهبازی نیا گفت: در راجع به آزمون سال آینده تابع قانون هستیم و‌تغییر ساختاری نخواهیم داشت و به همین کیفیت فعلی برگزار میشود یعنی در شهریور ماه و مهر ثبت نام می شود.

وی در خصوص مرکز مشاوران گفت اعتقاد ما و نص صریح قانون این است که مرکز مشاوران فقط مربوط به برنامه سوم مربوط بوده و نباید سالهای بعد آزمونی برگزار می کرده است.

رییس اسکودا گفت: به هر حال من نمی توانم بگویم که چه زمانی پایان برگزاری آزمون های این مرکز خواهیم بود و تلاش نهایی ما این است که قانون اجرا شود.

شهبازی نیا درخصوص لایحه جامع وکالت و اینکه شنیده شده به صحن راه یافته است گفت: این موضوع خلاف مقررات است و بیشتر شبیه شایعه است و باید برود در کمیسیون قضایی و آنجا بررسی شود.

وی در خصوص اتصال مرکز مشاوران به کانون های وکلا گفت ما از نظر حقوقی و از نظر کیفیت آموزش به صورت ماهیتی برایمان سخت است پذیرش افرادی که در نهاد دیگری آموزش دیده اند.

شهبازی نیا گفت: ما به موضوع استقلال وکلا احترام می‌گذاریم و هرچند این اتصال شاید تبعاتی هم داشته باشد اما این الحاق و اتصال را می پذیریم تا حداقل نهاد وکالت یکپارچه شود.

وی در خصوص پذیرفته شدگان در آزمون و‌ نسبت های آن در هر استان گفت: این موضوع شناور است و امسال شانس قبولی در تهران کمی بهتر است ولی توجه کنید که ما یک ساختار قانونی داریم برای تعیین ظرفیت پذیرش وکالت تا متناسب نیاز و متعاقب امکانات دادگستری ها کارآموزان انتخاب شوند.

رییس اسکودا گفت: هر کارموز باید مدت مشخصی آموزش ببیند و کارآموزی کند خب باید دادگستری محل پذیرش این ظرفیت ها را داشته باشد و همین امر باعث تغییر در میزان ظرفیت پذیرش در استانهای مختلف است.

وی در خصوص درجه بندی وکلا نیز گفت این درجه بندی روشی منسوخ است و آن چیزی که الان دنیا به دنبال آن است موضوع تخصصی شدن وکالت است و باید به این سمت حرکت کنیم.

شهبازی نیا گفت ما موافق این موضوع هستیم که نهاد وکالت تخصصی شود اما پیش بینی هم شده است در لایحه جامع وکالت و  امیدواریم به نتیجه برسد.

وی گفت: یک علت اینکه ما با هرگونه دخالت افراد غیروکیل مخالفیم این است که مردم به پروانه‌های وکالت اعتماد دارند و می توانند مسیر وکالت را پیگیری کنند در حالی که موسسات حقوقی تحت هیچ نظامی نیستند و نظارتی هم نمی‌پذیرند و دست مردم کوتاه است از پیگیری مشکلاتشان.

وی در خصوص علت بیکاری وکلا آنهم با ۱۵ میلیون پرونده قضایی در گردش گفت: اولا افرادی که میگویند ما وکیل کم داریم باید بگوییم که حرفهایشان درست نیست.

شهبازی نیا گفت: تعداد وکلای فرانسه ۶۳ هزار نفر است و خیلی این عدد از تعداد وکلای ما کمتر است و ما شاهد بیکاری وکلا هستیم.

رییس اتحادیه کانون های وکلا گفت تعداد ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی صحیح نیست و این عدد خیلی پایین تر است و به این موضوع این را هم اضافه کنید که همه مردم هم در پرونده هایشان وکیل نمیگیرند.

وی گفت تعدادی از افراد هم وکیل معاضدتی میگیرند و توجه کنید که ما پذیرش وکیل در پرونده هایمان اجباری نیست اما اگر اجباری بود حتما کیفیت رسیدگی به پرونده ها افزایش می یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول