اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر دمشق در بیروت:

تلاش‌ دشمنان برای نابودی انسجام محور مقاومت شکست خورده است

یک هیئت از احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان به دیدار سفیر سوریه در این کشور رفتند و سفیر دمشق امنیت بین دو کشور را مرهون امنیت یکدیگر قلمداد کرد.

تلاش‌ دشمنان برای نابودی انسجام محور مقاومت شکست خورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت هماهنگی میان احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان به ریاست «قاسم صالح» دبیر کل کنگره عمومی احزاب عربی به دیدار «علی عبدالکریم علی» سفیر دمشق در بیروت رفتند.

این هیئت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر سوریه در آغاز این دیدار از موضع احزاب ملی‌گرای لبنان و نقش آن در حمایت از سوریه و گروههای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست و تروریسم تکفیری قدردانی کرد.

وی در ادامه بر استحکام «جبهه مقاومت در مقابله با جنگ تروریستی که سوریه در معرض آن قرار دارد»، تأکید کرد.

شبکه خبری «المنار» به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که تمامی تلاشها برای آسیب رساندن به انسجام این جبهه به شکست منتهی شد.

سفیر سوریه در لبنان ادامه داد: «سوریه در آستانه تحقق پیروزی در برابر گروههای تروریستی و حامیان آن قرار دارد».

علی با بیان اینکه کشورهای توطئه‌گر علیه سوریه امروز با تروریسمی مواجه هستند که آن را به سوریه صادر کرده بودند، در این زمینه به انفجارهای تروریستی اشاره کرد که در ترکیه رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت لبنان مرهون امنیت سوریه است و بالعکس، خاطر نشان کرد که دولت سوریه باید پیروزیهای خود را تکمیل کند.

 این مسئول سوری با اشاره به اینکه «سوریه در برابر طرح خطرناک صهیونیست پیروزی مهمی به دست آورده»، گروههای تکفیری را سلاح مستقیم رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

صالح نیز به نیابت از این هیئت به رهبری، ارتش و ملت سوریه تبریک گفت و با اشاره به نقش سوریه در تحقق پیروزی مقاومت در برابر ارتش صهیونیستی، اظهار داشت که این نقش در قالب حمایت سوریه از مقاومت و ملت لبنان در همه زمینه‌ها ظهور و بروز داشت.

حمایت سوریه از محور مقاومت معادله موازنه ترس را تثبیت کرد

وی با اشاره به  اینکه این نقش سوریه سبب تقویت ایستادگی مبارزان در میادین نبرد شد، اظهار داشت که این نقش هیبت و شکوه دشمن صهیونیستی را در هم شکست و اجازه نداد که اهدافش را محقق کند و معادله موازنه ترس و بازدارندگی را تثبیت کرد.

صالح با تأکید مجدد بر حمایت احزاب لبنان از سوریه در مقابله با جنگ تروریستی استعماری، اعلام کرد که هدف این جنگ شکستن کمر مقاومت و از بین بردن محبوبیت مردمی آن و گرفتن انتقام شکست دشمن صهیونیستی در برابر مقاومت لبنان در جنگ سال 2006 است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی رهبری، ارتش و ملت سوریه باعث شکست طرح صهیوینستی، آمریکایی، ترکیه‌ای و عربی شده است، هدف این طرح را سرنگونی کشور ملی‌گرای مقاوم سوریه دانست که در واقع «مقدمه‌ای برای تجزیه منطقه و از بین بردن مسئله فلسطین است».

صالح در پایان ضمن محکوم کردن «تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه با بهانه مبارزه با تروریسم»، خاطر نشان کرد که «هر کس خواستار مبارزه با تروریسم است باید با دولت قانونی سوریه هماهنگ شود، مرزهای خود را به روی تروریستها ببندد و دست از حمایت آنان بردارد».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول