اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حاشیه فارس از نشست خبری روسای دانشگاه‌های سطح یک؛

از صفر بودن سهم ایران در چرخش مالی آموزش عالی تا عدم قطع ارز دانشجویی در دوران جنگ

روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور امروز در سالن امیر کبیر دانشگاه تهران گرد هم آمدند تا در مورد بودجه دانشگاه‌ها با هم تبادل نظر کنند.

از صفر بودن سهم ایران در چرخش مالی آموزش عالی تا عدم قطع ارز دانشجویی در دوران جنگ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست خبری روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور ظهر امروز با حضور محمود نیلی آبادی رئیس دانشگاه تهران، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تأسیس و راه اندازی رشته‌های بین رشته‌ای حوزه اقتصاد و مدیریت در دانشگاه شریف خبر داد که حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این باره گفت؛ خوشحالم دانشگاه‌هایی با رشته‌های مهندسی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش یافته‌اند و فتوحی در پاسخ گفت؛ ما در زمینه علوم انسانی احساس نیاز کرده‌ایم. 

در ادامه یکی از خبرنگاران پیش‌بینی کرد که اوضاع بودجه‌ای کشور و دانشگاه‌ها در سال آینده بدتر از امسال می‌شود که نیلی احمد آبادی در پاسخ گفت امیدواریم پیش بینی شما محقق نشود و عکس این موضوع اتفاق بیفتد.

وی افزود: حتی در دوران جنگ ارز دانشگاه‌ها محدود نشد و امیدواریم در حال حاضر نیز این اتفاق رخ ندهد.

همچنین در ادامه این نشست روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور از خبرنگاران خواستند تا با بازدید از مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گزارشاتی از دستاوردهای علمی دانشجویان کشور تهیه کنند.

سهم ایران از چرخش مالی آموزش عالی در دنیا صفر است؛ تهدید پژوهش کشور در صورت عدم تخصیص بودجه؛42 درصد از بودجه دانشگا‌ه‌ها واریز شده است؛تشخیص بیماری بانک‌ها در مطالعات اولیه دانشگاهیان/ جلسه مسئولان دولت با روسای دانشگاه برای حل مشکلا ت کشور محور سخنان امروز روسای دانشگاه‌ها بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول