اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

وزیر رفاه:

مشکلات معیشتی، مشکل همه جامعه است/ برگزاری جلسه با معلولان هر سه ماه یکبار

وزیر رفاه با اشاره به مستمری 750 هزار تومانی مددجویان معلول، گفت: فردی که معلول هم نیست باز هم مشکلاتی دارد بنابراین مشکلات معیشتی مشکل غالب کشور و مشکل همه شده است.

مشکلات معیشتی، مشکل همه جامعه است/ برگزاری جلسه با معلولان هر سه ماه یکبار

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری در روز جهانی معلولان پس از شنیدن دغدغه‌های معلولان از زبان خودشان، گفت: یک سوم از میلیارد نفر معلول ساکن در جهان را کودکان تشکیل می‌دهند و نشان می‌دهد که سایر معلولان در طول زندگی بر اثر بیماری، حوادث، سالمندی و غیره به جمعیت معلول پیوسته‌اند پس سرنوشت احتمالی همه ما است که اگر فکری نکنیم می‌تواند برای ما هم به سختی بگذرد.

وی ادامه داد: پول هم همه چیز را حل نمی‌کند پس باید در جهت حل مشکلات تلاش کنیم، یک مددجوی معلول 750 هزار تومان می‌گیرد، می‌دانیم کافی نیست اما فردی که مددجو هم نیست باز هم مشکلات دارد و این مشکلات معیشتی مشکل همه است.

وزیر رفاه گفت: بدون مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد نباید تصمیمی در مورد جامعه هدف از جمله معلولان گرفته شود بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که چندین نماینده از کانون‌های مختلف انتخاب شوند تا ارتباط بهتری با ما برقرار گردد.

شریعتمداری گفت: یک سوم منابع بهزیستی باید خرج توان‌بخشی شود، بهتر است نماینده‌ای انتخاب شده و به نحوه هزینه‌کرد در این حوزه نظارت کند تا شفاف و بدون پارتی امکان استفاده از آن برای معلولان فراهم شود. 

وی گفت: 4.8 درصد از جمعیت معلولان کشور دارای معلولیت سخت هستند و شاید دو برابر جمعیت شناسایی شده هنوز شناخته نشده‌اند. بهتر است کمپینی راه بیفتد تا صدای معلولان از طریق مسئولان شنیده شود.

وزیر رفاه با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، گفت: این قانون کامل است اما اجرایش مهمتر است.

شریعتمداری همچنین با اشاره به حدود 500 کارآفرین برتر در کشور گفت: می‌توانیم از حضور شرکای اجتماعی برای معلولان بهره بگیریم.

وی گفت: 4 برابر سرانه دانش‌آموزان معلول را افزایش داده‌ایم و شاید هنوز هم کم باشد اما هر آنچه از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم. 

وزیر رفاه گفت: آموزش مهارت‌های شغلی به 14 هزار و 300 نفر و تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای بیش از یک معلول نیز دنبال می‌شود هر چند که باید اصلاحاتی را داشته باشد.

شریعتمداری همچنین قول داد که هر سه ماه یکبار جلسه‌ای با حضور نمایندگان انجمن‌های معلولان در وزارت رفاه برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول