اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تابش در تشریح نشست کمیسیون بودجه:

گزارش تفریغ بودجه 95 بررسی شد/قرائت گزارش در صحن مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیته بررسی کننده گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد گزارش به منظور ملاحظه نمایندگان و قرائت از تریبون صحن علنی ارائه شود.

 گزارش تفریغ بودجه 95 بررسی شد/قرائت گزارش در صحن مجلس

 محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص نهایی کردن گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵، بررسی اعتبارات دیوان محاسبات و رسیدگی به مشکلات سندیکای پیمانکاران برگزار شد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، کمیته بررسی کننده گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد گزارش به منظور ملاحظه نمایندگان و قرائت از تریبون صحن علنی ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین درخصوص افزایش بودجه دیوان محاسبات، بدلیل تقویت ساختارها و بکارگیری نیروی انسانی جدید درسال ۱۳۹۸، تبادل نظر و تصمیم گرفته شد با توجه به تقدیم لایحه بودجه سال آینده توسط دولت در اواخر هفته جاری، این ملاحظات هنگام بررسی لایحه بودجه درمجلس، لحاظ شود.

وی عنوان کرد: در ادامه جلسه، نمایندگانی از طرف سندیکای پیمانکاران به طرح مشکلات شان از جمله بیان علل اصلی رکود در کشور بدلیل عدم انجام بالای ۶۰ درصد از پروژه های اساسی دانستند و طولانی شدن سیر صدور مجوزها، جایگزینی اوراق مشارکت به جای اعتبارات برای مواعید چندساله که نقد کردن آنها منجر به پرداخت حدود ۵۰ درصد دیسکانت می شود و با توجه به تعدیل های موردنظر سازمان برنامه و بودجه که حدود سی درصد از حجم اعتبارات را کاهش می دهد؛ خواستار مساعدت های قانونی برای تقویت اعتبارات عمرانی شدند و معافیت حقوق و عوارض گمرکی برای نوسازی ناوگان ماشین آلات پیمانکاران و روانسازی تخصیص ارز و .. را درخواست کردند.

این عضو کمیسیون بوذجه مجلس همچنین تصریح کرد:‌ مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز به اقدامات حمایتی از پیمانکاران در هر دو بخش قراردادهای ریالی فاقد تعدیل و همچنین قراردادهای مشمول تعدیل  اشاره کردند و گفتند در موضوع محاسبه شاخص موقت سه ماهه تعدیل ها، ریسک تغییرات قیمت را می پوشاند. همچنین در موضوع خریدهای ارزی ما به التفاوت ارز نیمایی در نظر گرفته می شود.

پایان خاطرنشان کرد: در پایان مقررشد پیگیری های موثرتری از طرف کمیسیون برنامه و بودجه در تعامل با سندیکای پیمانکاری و سازمان برنامه و بودجه به عمل اید تا با رفع موانع موجود، هم پروژه ها از سرعت عمل بیشتری برخوردار شود و هم جامعه پیمانکاری از این مخمصه رها گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول