اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور مطرح کرد

ساماندهی و سیاست‌گذاری در حوزه مشارکت اجتماعی

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: یکی از کارهایی که بایستی در حوزه مشارکت اجتماعی انجام شود، ساماندهی و سیاست گذاری برای اقدام درست در حوزه مشارکت های اجتماعی است.

ساماندهی و سیاست‌گذاری در حوزه مشارکت اجتماعی

برگزاری نشست تخصصی کارگروه مشارکتهای اجتماعی در وزارت کشور/ اکبری: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت اجتماعی مردم است
معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارهای بزرگی از سوی سازمان های مردم نهاد در حوزه مشارکتهای اجتماعی در کشور در حال انجام است که این موضوع یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در نشست تخصصی کارگروه مشارکت های اجتماعی که پیش از ظهر امروز دهم آذرماه در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی در حوزه مباحث اجتماعی دستاوردهای زیادی داشته است. انقلاب اسلامی، انقلابی اجتماعی بود که از طریق مردم و در بدنه جامعه ایجاد شد و نیازمند این هستیم که در این دوره زمانی این موضوع را به خوبی تبلیغ و به جامعه ارائه کنیم.
وی افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با توجه به اینکه دشمنان کشور به دنبال ایجاد تردید در نقاط قوت ما هستند، ما بایستی در مقابل این هجمه ها به خوبی ایستادگی کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت نظام مسائل اجتماعی است، گفت: به موضوع مشارکت اجتماعی به این شکل در سطح منطقه و کشورهای همجوار و حتی جهان روی خوشی نشان داده نمی شود، این درحالی است که در جمهوری اسلامی ایران این کار به خوبی در حوزه های مختلف اجرائی می شود.

وی افزود: ما اکنون قریب به 14هزار سازمان مردم نهاد و موسسه مردمی داریم که به صورت خودجوش از درون مردم در سطح کشور فعالیت می کنند. مردم در موضوعات مختلف حس اعتماد به سیستم کشور دارند و هم برای ورود به عرصه های اجتماعی احساس مسئولیت می کنند.

معاون مشارکتهای اجتماعی با بیان اینکه مردم بسیاری از مسئولیتهایی را که بر عهده دولت بوده، به خوبی برعهده گرفته اند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی از آن جایی که مردم را از خود می داند، بسیاری از مسئولیتها را واگذار کرده است و تنها در حوزه بسترسازی، آماده سازی مجموعه ها و نظارت، با نگاهی کلی و حمایتی ایفای نقش می کند.

وی تاکید کرد: کارهای بزرگی از سوی سازمان های مردم نهاد در حوزه مشارکتهای اجتماعی در کشور در حال انجام است که این موضوع یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

اکبری خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی شامل مباحث گسترده و مختلفی می شود. از پیروزی انقلاب اسلامی که با مشارکت مردم بود تا به امروز که کارهای بزرگ و گسترده ای با مشارکت مردم انجام شده و در حال انجام است، همه در این ذیل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم در حوزه مشارکتهای اجتماعی دستاوردهای کشور در این چهل ساله را در عرصه رفاه اجتماعی نشان دهیم. عمده ترین اقدامات رفاهی در دورترین نقاط کشور و در روستاها تسری پیدا کرده است و اینها همه پس از انقلاب اسلامی انجام شده است.

اکبری گفت: انقلاب مردم را صاحب کرامت می داند و زمینه را برای حضور مردم و سازمانها و تشکلهای مردم نهاد فراهم کرده است تا حدی که مردم بر حفظ حقوق شهروندی خود نیز نظارت می کنند که همه نشان دهنده این است که ظرفیت های نظام در این سالها بیشتر شده است.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: شاید یکی از مواردی که دشمنان کشور نیز از آن استفاده می کنند، افزایش ظرفیت انتقادی در کشور در سالهای اخیر است. چراکه افزایش انتقادات، گاهی منجر به احساس بیشتر نارسایی ها می شود، درحالی که در واقع نارسایی ها بیشتر مطرح می شود.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توانمندی ها و ظرفیتهای کشور را در حوزه های مختلف به کمک سازمان های متولی این امر، دسته بندی و ارائه کنیم.

اکبری یادآوری کرد: یکی از کارهایی که بایستی در حوزه مشارکت اجتماعی انجام شود، ساماندهی و سیاست گذاری برای اقدام درست در حوزه مشارکت های اجتماعی است.

وی افزود: این نشست مقدمه ای است بر یکی از جلسات شورای اجتماعی کشور که با موضوع مشارکتهای اجتماعی برگزار خواهد شد و مباحث مهم، نقاط قوت و ضعف این حوزه و نقطه نظرات متولیان این امر، پس از جمع بندی به صورت گزارش در شورای اجتماعی کشور مطرح خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: لایحه پیشنهادی سازمان های مردم نهاد در کمیسیون سیاسی دولت است  که پس از اعلام نظرات تمام دستگاههای مرتبط در اولین فرصت نهایی و آماده ارائه به صحن دولت خواهد شد.

وی اظهار کرد: مرجعیت واحد برای صدور مجوز برای تشکلها و سازمان های مردم نهاد در کنار نظارت بر آنها، باید مورد توجه ویژه و همه جانبه دستگاههای مرتبط با این موضوع قرار گیرد تا با کمک تمام نهادها این امر محقق شود.
گفتنی است در این نشست گزارشی جامع از اقدامات سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سازمان های مردم نهاد ارائه شد.

در این نشست وضعیت صدور مجوز به سازمان های مردم نهاد و نحوه تمدید آن، نحوه فعالیت تشکلهای مردمی و نظارت بر آنها، آسیب شناسی، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی تشکلهای مردمی بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول