اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

پیامک درخواست پول، کلاهبرداری از آب درآمد

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای که با ارسال پیامک درخواست پول از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

پیامک درخواست پول، کلاهبرداری از آب درآمد

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در پی طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری، رسیدگی به آن به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش اعلام کرد: پیامکی مبنی بر درخواست واریز مبلغ یکصد میلیون ریال به شماره حساب ارسالی دریافت کردم؛ همزمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب یکی از دوستان خود واریز کنم؛ فکر کردم که پیامک از طرف وی ارسال شده است؛ لذا از طریق دستگاه خودپرداز بانکی و بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، مبلغ فوق را به شماره کارت ارسال شده واریز کردم ولی بعدا متوجه شدم که از بنده کلاهبرداری شده است.  

با آغاز اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام سعید . ر 40 ساله شدند.

در بررسی سوابق سعید مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم در نسیم شهر با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در مورخ پنجم آذرماه 1397 طی یک عملیات غافلگیرانه سعید . ر را دستگیر کردند.  

در همان تحقیقات اولیه متهم صراحتا به بیش از دهها فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد اعتراف کرد.

در نهایت با انجام اقدامات ویژه پلیسی، تعداد 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند که در تحقیقات بعمل آمده از این تعداد مالباخته مشخص شد که متهم بیش از یکصد میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.  

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات جهت شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول