اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز:

اوکراین تدابیر امنیتی در بنادر و تاسیسات هسته‌ای خود را افزایش داده است

رئیس جمهور اوکراین در بحبوحه تنش با روسیه از افزایش تدابیر امنیتی در بخش‌های حیاتی این کشور چون بنادر و نیروگاه‌ها خبر داد.

اوکراین تدابیر امنیتی در بنادر و تاسیسات هسته‌ای خود را افزایش داده است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور اوکراین غروب شنبه از افزایش تدابیر امنیتی کشورش در تاسیسات زیر ساختی مهم چون نیروگاه‌های اتمی و بنادر واقع در دریای سیاه خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور اوکراین با اتهام‌زنی مجدد علیه روسیه گفت که این کشور نیروی نظامی بزرگی را در شرق اوکراین مستقر کرده که از سوی روس‌گراها در کریمه کنترل می‌شود.

 رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: «روسیه حدود 80 هزار نظامی ، 1400 توپخانه و سامانه‌های موشکی، 900 تانک، 2300 زره پوش و حدود 500 هواپیما و 300 بالگرد را در منطقه مستقر کرده است.»

وی در همین زمینه از افزایش تدابیر امنیتی در بخش‌های حیاتی زیرساخت‌های اوکراین چون نیروگاه‌های  هسته‌ای و بنادر واقع در دریای سیاه در آنچه که مواجهه با یک آزمایش روسی‌ از نظم جهانی خطاب کرد، خبر داد.

هفته گذشته سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با عبور غیرمجاز از مرز دریایی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.

 در جریان این اقدام نیروهای روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها از سلاح استفاده کردند و در نتیجه سه نظامی اوکراینی زخمی ‌شدند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر «کرچ» در کریمه هدایت کرده و آن‌ها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول