اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه اعلام کرد

همکاری پکن و مسکو در پروژه‌های نفتی قطب شمال

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه گفت: با توجه به تصمیم پکن و مسکو برای همکاری در پروژه‌های نفتی در قطب شمال، روابط دو کشور در حوزه انرژی عمیق‌تر خواهد شد.

همکاری پکن و مسکو در پروژه‌های نفتی قطب شمال

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت روسیه که بزرگ‌‌ترین شرکت نفتی این کشور محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پکن و مسکو قصد دارند در پروژه‌های نفتی قطب شمال با هم همکاری کنند، روابط دو کشور در حوزه انرژی به طور چشمگیری رشد خواهد کرد.

مدیرعامل روسنفت در نخستین مجمع انرژی چین ـ روسیه در پکن گفت: فرصت‌های جدید همکاری بین چین و روسیه می‌تواند توسعه میادین نفتی و گازی در قطب شمال و شرق دور روسیه باشد. 

سچین همچنین می‌گوید: پروژه ایجاد یک مجموعه نیروگاهی بزرگ در شرق روسیه نیز به نظر جذاب می‌آید. این مجموعه نیروگاهی که از ذغال سنگ و انرژی‌های تجدیدپذیر برق تولید خواهد کرد، بخش اعظمی از برق خود را به چین صادر می‌کند.

مدیرعامل روسنفت ادامه داد: این احتمال وجود دارد که کم‌کاری‌های خود در زمینه پتروشیمی و فرآوری گاز را افزایش دهیم.

وی گفت: البته بر همین اساس خدمات بانکی بیشتری از طرف چین نیاز داریم و این فرصت وجود دارد که دو طرف در کشورهای ثالث نیز با یکدیگر همکاری کنند. طی سال‌های گذشته پکن و مسکو همکاری‌های خود در حوزه انرژی را به شدت افزایش داده و روسیه از مزیت نزدیک بودن به چین برای افزایش صادرات منابع انرژی به این کشور استفاده کرده است.

هر دوی این کشورها نیز قربانی سیاست‌های خصمانه واشنگتن شده‌اند. آمریکا از یکسو علیه روسیه تحریم‌های شدید اعمال کرده و از طرف دیگر جنگ تجاری علیه پکن به راه انداخته است و همین امر روسیه و چین را به سمت همکاری‌های بیشتر با یکدیگر سوق داده است.

هان ژنگ، معاون نخست وزیر چین می‌گوید: به دلیل سیاست‌ اعمال یکجانبه تحریم‌ها در کنار اجرای برنامه‌های حمایت‌گرایانه تجاری، تقویت همکاری‌های روسیه و چین در حوزه انرژی برای تضمین امنیت انرژی مشترک و شکل دادن به یک اقتصاد جهانی آزاد بسیار مهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول