اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رویترز:

چشم انداز مثبت مذاکره چین و آمریکا،‌ بورس‌های آمریکایی را مثبت کرد

در معاملات روز گذشته بورس‌های آمریکا چشم انداز دیدار رئیس جمهور چین و رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا وال استریت مثبت شود و نزدک بهترین عملکرد هفتگی طی ۷ سال گذشته را تجربه کند.

چشم انداز مثبت مذاکره چین و آمریکا،‌ بورس‌های آمریکایی را مثبت کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، امیدواری سهام‌داران نسبت به نتایج مثبت دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس G20 باعث شد تا بورس‌های آمریکایی مثبت شوند. بر همین اساس بورس داو جونز بیشترین افزایش هفتگی شاخص طی دو سال گذشته را تجربه کرد. به طور کلی هر سه بورس آمریکا در ماه نوامبر عملکرد نسبتا خوبی را داشته‌اند. 

یک مقام چینی گفته است که اتفاق نظر در مورد مناقشات تجاری بین مقامات پکن و واشنگتن روز به روز افزایش می‌یابد و بر همین اساس است که سران دو کشور قرار است به زودی در بوینس آیرس آرژانتین دیدار کنند. این امیدواری وجود دارد که دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس G20 بتواند نتایج مثبتی را برای بازارهای مالی به همراه داشته باشد.

این دیدار طی ساعات آینده و با شروع روز دوم اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین برگزار خواهد شد و احتمالا نتایج این دیدار سرنوشت بورس‌های بین‌المللی طی یک سال آینده را رقم خواهد زد.

در معاملات روز گذشته شاخص داو جونز آمریکا ۱۹۹ واحد رشد کرد. شاخص S&P 500 نیز ۰.۸۲ درصد بالا رفت و نزدک کامپوزیت نیز با ۵۷.۴۵ واحد افزایش به ۷۳۳۰.۵۴ واحد رسید. 

در شاخص S&P 500 که شامل ۱۱ بخش اقتصادی است به جز شرکت‌های انرژی تمام بخش‌ها مثبت شدند. به طور کلی شاخص داو جونز طی هفته گذشته بهترین عملکرد طی ۷ سال گذشته را داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول