اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد

كشف بیش از 4 تن مواد مخدر در استان مركزی

فرمانده انتظامي استان مرکزی گفت:‌ در هشت ماه نخست امسال بيش از 4 تن و 431 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و 209 نفر قاچاقچی و 10 هزار و 88 نفر معتاد دستگير شدند.

كشف بیش از 4 تن مواد مخدر در استان مركزی

 سردار کیومرث عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان ضرورت توجه به ابعاد مختلف تاثیرگذار در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر دارای دو بعد اساسی مقابله با عرضه و بعد کاهش تقاضا است که این دو بعد مکمل یکدیگر و برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای بایستی معطوف به هر دو مقوله باشد.

وی با اشاره به نوع مسئولیت نیروی انتظامی در مقابله عرضه مواد مخدر گفت: در کنار اقدامات مقابله‌ای ناجا در مبارز با مواد مخدر، راهبرد کاهش تقاضا فراتر از مسئولیت‌های سازمانی، با اولویت بخشیدن به اقدامات پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر با تاکید بر آموزش، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و اقدامات مشاوره‌ای به منظور حفاظت و مصون سازی اقشار مختلف جامعه در مقابله با تهدیدات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در سالیان اخیر با جدیت از سوی پلیس پیگیری می‌شود.

عزیزی در ادامه با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سطح استان از برنامه‌ریزی هدفمند در راهبرد مقابله با عرضه مواد مخدر خبر داد و افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای کارکنان پلیس، ارتقای کیفی طرح‌های اجرایی در این حوزه با رویکرد حرفه‌ای، اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با ساخت، تولید، ورود، توزیع و ترانزیت انواع مواد مخدر و با اولویت برخورد با باندهای فعال در این عرصه با جدیت در دستور کار پلیس استان قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال بیش از 4 تن و 431 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و 15 باند قاچاق مواد مخدر منهدم و 209 نفر قاچاقچی و 10 هزار و 88 نفر معتاد نیز دستگیر و به مراجع قضائی و معتادان نیز به مراکز و کمپ‌های درمانی معرفی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی در ادامه با اشاره به تشدید اقدامات مقابله‌ای پلیس استان در برخورد با مواد مخدر گفت: الگوی انتظامی به تنهایی برای مقابله با عرضه مواد مخدر پاسخگو نیست و باید در تمامی ابعاد، عناصر این معضل اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف‌ها در حوزه‌های مسئولیتی دیگر سازمان‌ها و از سویی مشکلات موجود در استفاده صحیح از مشارکت اجتماعی و بهره‌گیری از فرصت‌های مردمی و بسیج عمومی مورد تحلیل قرار گرفته و بر اساس این اطلاعات، تصمیم‌گیری و عمل شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: تلفن 110 در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه فعالیت غیرمجاز در امر تهیه و توزیع مواد مخدر است و شهروندان همچنین می‌توانند از طریق تلفن 197 نقطه نظرات، پیشنهادات خود در خصوص عملکرد پلیس را به مسئولان انتظامی منعکس کنند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول