علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شناسایی اشیای شفاف توسط مریخ نورد ناسا

شناسایی اشیای شفاف توسط مریخ نورد ناسا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، مریخ نورد کیوریسیتی ناسا که از سال 2012 در این سیاره سرخ رنگ فعال بوده، از آن زمان تا به حال مشغول عکاسی از محیط اطراف و کشف اشیای ناشناخته بوده است.

محققان ناسا می گویند مریخ نورد مذکور قرار است برخی نمونه ها را با استفاده از بازوهای مکانیکی و هوشمند خود جمع آوری و برای بررسی های بیشتر به زمین منتقل کند.

کیوریسیتی پیش از این صخره های جالبی را از سطح مریخ جمع آوری کرده که برخی از آنها از درخشش و ویژگی های ظاهری جذابی برخوردار بوده اند.

اما صخره جدیدی که توسط این مریخ نورد شناسایی شده Little Colonsay نام دارد و به نظر می رسد یک شهاب سنگ باشد. البته بررسی دقیق صخره یادشده تنها با انجام آزمایش های بیشتر ممکن خواهد بود.

قرار است بدین منظور از لیزری موسوم به ChemCam استفاده شود که از قابلیت طیف سنجی نیز برخوردار است. یکی از عواملی که موجب شگفتگی دانشمندان شده نازک بودن این صخره و در عین حال دوام و ماندگاری آن برای مدتی طولانی است.

مریخ نورد کیوریسیتی موفق به شناسایی چند صخره و سنگ جذاب دیگر نیز شده که قرار است بر روی چهار مورد از آنها بررسی های بیشتری صورت بگیرد. یکی از این سنگ ها که به علت پوشش تیره خود مورد توجه قرار گرفته خزه فلاندرز نام دارد. این مریخ نورد در سال های 2014 و 2015 هم صخره های متنوعی را از جنس نیکل و دیگر انواع فلزات کشف کرده بود.

انتهای  پیام/