اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس سازمان امور دینی ترکیه

علمای اسلام درقبال مشکلات مسلمانان مسؤول هستند/ لزوم تلاش برای مقابله با تروریسم و اسلام‌هراسی

رئیس سازمان امور دینی ترکیه تروریسم، اسلام هراسی، فقر، جنگ، جهالت و غیره را از جمله مشکلات جهان اسلام و مسلمانان دانست و گفت: علمای اسلام در قبال این مشکلات مسؤول هستند.

علمای اسلام درقبال مشکلات مسلمانان مسؤول هستند/ لزوم تلاش برای مقابله با تروریسم و اسلام‌هراسی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، نشست دو جانبه آیت‌الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  با علی ارباش رئیس سازمان امور دینی کشور ترکیه و هیأت همراه در هتل آزادی تهران برگزار شد.

تقدیر از آیت‌الله اراکی برای سخنرانی در قزاقستان

در این دیدار ارباش طی سخنانی ضمن تقدیر از آیت الله اراکی برای برگزاری این نشست گفت: دو ماه پیش با آیت‌الله اراکی دیداری در قزاقستان داشتیم که در آنجا ایشان سخنرانی خوبی داشتند و توصیه کردند که درباره تروریستهای سیاسی و اقتصادی صحبت کنند که صحبت بسیار به جایی بود.

وی با اشاره به سفر شش روزه خود به قطر، اردن و ایران، گفت: امیدوارم جلسه مذکور گامی رو به جلو در روابط بین مجمع تقریب و سازمان دیانت ترکیه باشد. همچنین سلام رئیس جمهور ترکیه آقای اردوغان را به شما ابلاغ می‌کنم.

تروریسم، اسلام‌هراسی، فقر، جنگ، جهالت و ... مشکلاتی است که باید برای رفع آن تلاش کنیم

ارباش با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام گفت: ما مشکلات داخلی و خارجی زیادی داریم، از جمله تروریسم، اسلام‌هراسی، فقر، جنگ، جهالت و ... و باید به عنوان علمای دو کشور باید در رفع این مشکلات تلاش کنیم.

علمای اسلام دربرابر مشکلات مسلمانان مسئول هستند

رئیس سازمان دیانت ترکیه با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان گفت: ما به عنوان علمای اسلام باید در راستای حل مشکلات مسلمانان گام برداریم و بدانیم که ما در قبال خونهایی که در سرزمین‌های اسلامی ریخته می‌شود مسئولیم. همچنین امروز مشکل فلسطین اشغالی یکی از مشکلات جهان اسلام است که ما در برابر آن مسئولیم.

وی در پایان به معرفی اعضای 16 نفره هیأت ترکی پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول