اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

نمایندگان مجلس شهید مدرس را الگو قرار دهند/ لزوم همدلی مردم و سران قوا برای حل مشکلات

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نمایندگان مجلس شهید مدرس را الگو قرار دهند، گفت: نمایندگان مجلس با تأسی از شهید مدرس مصالح کشور و منافع ملت را نادیده نگیرند.

نمایندگان مجلس شهید مدرس  را الگو قرار دهند/ لزوم همدلی مردم و سران قوا برای حل مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، تقویت وحدت اسلامی را از واجبات دانست و اظهار کرد: امروز شرایطی که دشمن برای امت اسلامی ایجاد کرده است ضرورت اتحاد و همدلی بیشتر احساس می‌شود.

وی تفرقه و اختلاف را نیرنگ دشمن دانست و گفت:  تفرقه و اختلاف دامی است که دشمن برای مسلمانان پهن کرده و در این شرایط نباید از حیله دشمن غافل شویم.

امام جمعه گرگان با اشاره به دهم آذر، سالروز شهادت شهید مدرس بیان کرد: در 10 آذرماه 1316 سیدحسن مدرسه به‎عنوان سید عالم و مجتهد در کاشمر به دست عُمال رضاخان به شهادت رسید.

نورمفیدی ادامه داد: یادآوری از بزرگان و شخصیت‎هایی همچون شهید مدرس نشان می‎دهد برای به دست آوردن استقلال کشور فراز و نشیب‎های بسیاری را متحمل شدیم و شخصیت‎های بزرگی را در راه عظمت کشور و ملت از دست دادیم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس معتقد بود دین از سیاست جدا نیست، افزود: اندیشه‎ای که دین را از سیاست جدا می‎دانند اشتباه است و دین از سیاست جدا نیست و حضرت امیرالمومنین(ع) علاوه‎بر عبادت و شب‎زنده‎داری در میدان‎های گوناگون حضور داشتند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: سیاست دروغ، حیله و مکر از دین جدا است اما سیاست به معنای مدیریت درست جامعه و هدایت مردم به سمت اهداف خوب و شایسته از دین جدا نیست.

نورمفیدی با اشاره به استیضاح رضاخان به‎عنوان رئیس‎الوزرا در مجلس شورای ملی وقت افزود: پایه‎گذار این کار شهید مدرس و چند تن دیگر بودند و این اقدام به قدری رضاخان را عصبانی کرد که در مجلس شورای ملی گلوی شهید مدرس را گرفته بود، رضاخان بعدها شهید مدرس را به نقاط مختلف تبعید کرد و در نهایت توسط عمال رضاخان به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید مدرس 80 سال گذشته به حمایت از تولید داخلی تأکید داشتند و همه را به استفاده از لباس ایرانی تشویق می‎کردند، یادآور شد: امام راحل با نامگذاری سالروز شهادت شهید مدرس به‎عنوان روز مجلس درصدد بودند مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی همچون مدرس داشته باشد تا برای منافع و پیشرفت کشور خود را فدا کنند نه آنکه مصالح کشور و منافع ملت را نادیده بگیرند و دنبال سودجویی‎های شخصی خود باشند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن با تحریم و توطئه درصدد است مردم را خسته کند و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را در نزد مردم کوچک بشمارد، یادآور شد: اخیراً رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران توهین کرده و آنها را تروریست نامیده است که خطاب به ایشان باید بگوییم، تروریست ملت ایران نیست بلکه دولت آمریکا است که حدود 240 سال از عمرش می‎گذرد.

نورمفیدی ادامه داد: آمریکا در این دوران 239 ساله، 93 درصد از آن را در حال جنگ بوده و 222 سال از عمر نظام تازه پیدا شده آمریکا در ظلم به کشورهای دیگر و در راستای منافع این کشور سپری شده است.

وی با بیان اینکه «کلینتون» در خاطرات خود آورده که داعش را ما ایجاد کردیم، ابراز کرد: آنها با ایجاد داعش می‎خواستند در خاورمیانه تفرقه و جدایی ایجاد کنند ، حال امروز شرم نمی‎کنند که ملت ایران را تروریست می‎نامند؟

امام جمعه گرگان تأکید کرد: دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، مردم و تولیدکنندگان در راستای حل مشکلات کشور گام بردارند و همه باید آگاه باشیم مصالح فردی، گروهی و جناحی روزی تمام می‎شود اما همه باید به فکر مصالح کشور باشیم.

وی قتل امام جمعه اهل سنت «رضاآباد» رامیان را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در اسرع وقت این جنایت را پیگیری کنند و مجرمان را به اشد مجازات برسانند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول