اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سفیر امارات در هند:

امارات و عربستان کاهش واردات نفت هند از ایران را جبران می‌کنند

سفیر امارات در هند گفت: این کشور به همراه عربستان سعودی در کنار هند مانده‌اند و کاهش واردات نفت این کشور از ایران را تأمین کرده‌اند و به این روند ادامه خواهند داد.

امارات و عربستان کاهش واردات نفت هند از ایران را جبران می‌کنند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تایمز آو ایندیا، احمد البنا، سفیر امارات در هند گفت: این کشور و عربستان کسری واردات نفت هند ناشی از کاهش خرید نفت از ایران را جبران کرده‌اند و به این روند ادامه خواهند داد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران پیش از برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور گفت: قیمت نفت در بازار جهانی و بر مبنای تقاضا تعیین می‌شود و مطمئن هستم که حتی پس از اتمام مدت ۱۸۰ روزه معافیت هند از تحریم‌های ایران، این کشور دلیلی برای نگرانی در تأمین نفت خود نخواهد داشت.

البنا گفت: حتی اگر این معافیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد با رجوع به گذشته در دور قبلی تحریم‌ها، امارات و  عربستان همواره محکم در کنار هند ایستاده و کسری نفت و سوخت این کشور را تأمین کرده‌اند، بنابراین من فکر نمی‌کنم که نگرانی جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

منابع دولتی هند اخیرا گفته‌اند که وزرای نفت امارات و عربستان شخصا به نارندرا مودی، نخست وزیر هند، نسبت به ادامه تأمین نفت این کشور اطمینان دادند. علی‌رغم اینکه قیمت نفت در بازار کاهش یافته است، اما هند نگران نوسان قیمت در بازار جهانی است و قرار است نخست وزیر این کشور در این باره در اجلاس گروه ۲۰ که طی روزهای آینده برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول