اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول روس خبر داد

جبهه النصره کمکهای بشردوستانه به سوریه را مصادره و در حماه و ادلب انبار می‌کند

معاون نماینده روسیه در سازمان‌ ملل متحد تأکید کرد که عناصر تروریستی جبهه النصره پس از مصادره بخشی از کمکهای بشردوستانه خارجی، آن را در ادلب و حماه انبار می‌کنند.

جبهه النصره کمکهای بشردوستانه به سوریه را مصادره و در حماه و ادلب انبار می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان‌ ملل متحد اظهاراتی را درباره کمکهای بشردوستانه به سوریه مطرح کرد.

پولانسکی تأکید کرد، موضوع وارد کردن کمکهای بشردوستانه به سوریه که در چارچوب مکانیزم موقت که به موجب قطعنامه 2165 شورای امنیت صورت گرفته است، «همچنان ابهام زیادی» دارد.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از این مسئول روسی گزارش داد که شواهدی وجود دارد که «بخشی از کمکهای بشردوستانه که از خارج، وارد [سوریه] می‌شود توسط گروه [تروریستی] جبهه النصره در ادلب و حماه مصادره و انبار می‌شود».

وی اعلام کرد که گروههای تروریستی مسلح در مراکز ایست‌وبازرسی که در طول خط عدم درگیری واقع شده است، به صورت غیر قانونی هزینه‌هایی دریافت می‌کردند.

پولانسکی همچنین خبر داد که نهادهای موسوم به «حکومت محلی» نیز که وابسته به تروریستهاست، از کشاورزان و بازرگانان هزینه اخذ می‌کنند.

این مسئول روس درباره مکانیزم رساندن کمکهای بشردوستانه گفت که علیرغم اظهارات مکرر مبنی بر شفافیت این مکانیزم، ولی به هیچ وجه نمی‌توان درباره آن سخن گفت؛ زیرا وضعیت سوریه تحت کنترل «طرفهای سوم و شرکای موهومی است که حتی شورای امنیت تا کنون اطلاعی از هویت آنان ندارد».

معاون نماینده روسیه در سازمان‌ ملل متحد ادامه داد که دبیر کل سازمان ملل با اشاره به تخلفاتی که در گذرگاه «باب الهوی» واقع در مرزهای سوریه و ترکیه رخ داد بود، به صورت گذرا به این مشکل پرداخت، ولی تشریح این تخلفات در قالب یک گزارش، حجم واقعی این پدیده را مشخص نمی‌کند.

پولانسکی با بیان اینکه گروههای مسلط بر این گذرگاه از سمت سوریه طی سالهای 2015 و 2016 سودهای حدود ماهانه دو میلیون دلار به دست می‌آورده‌اند، خاطر نشان کرد که «دشوار است که بتوان تصور کرد سازمان ملل از این حجم گسترده اطلاعی نداشته باشد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول