اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

یک میلیارد دلار حجم مبادلات بازرگانی کره جنوبی و ازبکستان

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان گفت: کره جنوبی یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

یک میلیارد دلار حجم مبادلات بازرگانی کره جنوبی و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناروف» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان در نشست « ازبکستان و کره جنوبی: دیدگاه آینده» افزود: هم اکنون همکاری های اقتصادی و بازرگانی این دو کشور بیش از پیش گسترش پیدا کرده و مبادلات بازرگانی متقابل از سطح یک میلیارد دلار فراتر رفته ست.

«ناروف» خاطرنشان کرد: امروز حجم سرمایه گذاری های جذب شده کره جنوبی از سطح 7 میلیارد دلار فراتر رفته است. هم اکنون در ازبکستان بیش از 500 شرکت با سرمایه گذاری های سرمایه گذاران کره جنوبی در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی، ماشین سازی، الکتروتکنیکی و نساجی و همچنین حوزه های فن آوری های اطلاع رسانی و مخابراتی، حمل و نقلی، لجستیکی و گردشگری فعالیت می کنند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژی ازبکستان گفت: سفر رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به کره جنوبی و گفتوگوهای وی با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی صفحه جدیدی را برای گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بین اشخاص بازرگانی دو کشور باز کرد.

وی ادامه داد: در چارچوب این سفر در زمینه های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، مالی و فنی و دیگر حوزه ها بیش از 60 قرارداد به ارزش کلی بیش از 10 میلیارد دلار امضا شد که از آنها 4 میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری های مستقیم می باشد.

«ناروف» یادآوری کرد: در چارچوب «نقشه راه» برای اجرایی توافقات به دست آمده، در ازبکستان برای اجرایی طرح های مشترک سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی، انرژی، مالی، سرمایه گذاری ها، فن آوری های نوین، افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه روابط انسانی اقدامات گسترده انجام می گیرد.  

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ازبکستان گفت: ازبکستان به عنوان بزرگ ترین کشور منطقه با پتانسیل بزرگ اقتصادی و جمعیت بیش از 33 میلیون نفری می تواند یک تکیه استراتژیک برای کره جنوبی در آسیایی مرکزی باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت کلیدی کره جنوبی در زمینه توسعه نوآوری فنی باید ابعاد همکاری های همچنان تولید صنعتی و کشاورزی، انرژی، حمل و نقلی، لجستیکی و زیربنایی، فن آوری های نوین و محیط زیست، علم و آموزش، تحکیم تماس های فرهنگی و انسانی را بررسی کنیم.

«ناروف» در پایان گفت: امروز در ازبکستان برای شرکت های کره جنوبی شرایط مناسب ایجاد شده است. توسعه پیگیرانه روابط استراتژی بین ازبکستان و کره جنوبی برای افزایش بیش از پیش رفاه دو کشور و مردم کمک می کند.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد. کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 500 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

بر اساس نتایج 10 ماه گذشته سال 2017 میلادی، مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی با 1.3 برابر رشد به یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.

کره جنوبی استقلال این کشور‌را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول