اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

معرفی دانشگاه‌های جهان؛

دانشگاه بولونیا؛ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه جهان

،دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های موجود در جهان است که بیش از نهصد سال قدمت دارد و در ایتالیا واقع شده است.

دانشگاه بولونیا؛ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه جهان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سایت «topuniversities»، دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های موجود در جهان است که بیش از نهصد سال قدمت دارد.

این دانشگاه که سال 1088 تاسیس شده یکی از اولین دانشگاه‌های دنیا و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا است؛ به طوری‌که اسم آن همیشه در بین بهترین دانشگاه‌های کشور دیده می‌شود.

این دانشگاه شامل 33 گروه آموزشی و 11 مدرسه است و در رشته‌های کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، مهندسی و معماری، اقتصاد، مدیریت،  آمار، زبان خارجی، تفسیر و ترجمه، حقوق، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تجربی، داروسازی، بیوتکنولوژی، هنر و علوم انسانی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

دانشگاه بولونیا همچنین دومین دانشگاه بزرگ ایتالیا است؛ به طوری‌که حدود 85 هزار دانشجو در 23 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه در زمینه‌ی سازگار کردن سیستم‌ها و مدارک تحصیلی آکادمیک در اروپا پیشرو بوده و ایده پیمان بولونیا از این دانشگاه  بوده است.

با اینکه بیشتر رشته‌ها به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند، اما در آن رشته هایی به زبان انگلیسی هم پیدا می‌شود؛ کلاس‌های زبان ایتالیایی نیز در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی برگزار می‌شود.

 دانشگاه بولونیا با همکاری گروهی از محققان در رشته‌های زبان و منطق تشکیل شد و با افزوده شدن محققان دیگر رشته‌ها دامنه آن در قرن سیزدهم به رشته‌های پزشکی، حقوق و دیگر علوم گسترش یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول