اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

محکوم کردن تحریم‌های ایران توسط سازمان جهانی دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اعلام سازمان جهانی دریانوردی مبنی بر اینکه تحریم کشتیرانی ایران با کنوانسیون این سازمان بین‌المللی دریانوردی مطابقت ندارد، گفت: این دستاوردی برای ایران خواهد بود تا در پیگیری تحریم‌ها به آن استناد کند.

محکوم کردن تحریم‌های ایران توسط سازمان جهانی دریانوردی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزار ی فارس، محمد راستاد امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل،‌ بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) به عنوان مهمترین مرجع قانون‌گذاری بین‌المللی دریایی و آژانس تخصصی وابسته به سازمان ملل است. 

وی ادامه داد: این سازمان تخصصی و غیرسیاسی است، در چنین مرجعی حقانیت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آ‌مریکا به اثبات رسید، از باب اینکه اعمال محدودیت برای صنعت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با کنوانسیون سازمان بین‌المللی سازمان دریانوردی مطابقت ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این توصیه سازمان جهانی دریانوردی دستاورد مهمی برای کشور محسوب می‌شود که در این مرجع به اثبات رسید و تایید شد، ضمن آنکه در سند خروجی اجلاس شورای 121 سازمان جهانی دریانوردی این موضوع ذکر شد. 

راستاد ادامه داد: بدین ترتیب کشور حتی می‌تواند در مراجع دیگری هم که قصد پیگیری موضوعات مرتبط با تحریم را دارد، به این خروجی و جمع‌بندی سازمان بین‌المللی دریانوردی استناد کند. 

وی بیان کرد: جمع‌بندی سازمان جهانی دیانوردی در مورد تحریم کشتیرانی ایران حالت توصیه‌ای دارد، اما کاملا مشخص می‌کند که محتوای سند ما که به کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی در آن اشاره می‌شود، این گونه است که کشورها نباید اعمالی را انجام دهند که منجر به تبعیض برای سایر کشورها در ارائه خدمات کشتیرانی و دریانوردی باشد. ضمن آنکه تاکید کرد کشورها باید با تعامل با هم کار کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان جهانی دریانوردی بر همه موضوعاتی که ذکر شد، صحه گذاشته است و اگر قرار باشد موضوع تحریم در مراجع دیگری هم پیگیری شود این توصیه سازمان جهانی دریانوردی به عنوان یکی از مستندات محکم قابل استناد است. 

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن بین‌المللی تحقیقات آب در حاشیه هفدهمین همایش سواحل،‌بنادر و سازه‌های دریایی خبر داد. 

راستاد افزود: در این همایش دو مرجع بین‌المللی حضور داشتند که یکی مجموعه پیانک است که ایران عضویت آن را دارد و دیگری انجمن بین‌المللی تحقیقات آب؛ پیشنهاد طی مراحل الحاق سازمان بنادر و دریانوردی ایران به انجمن بین‌المللی تحقیقات آب در این همایش مطرح شد و در گام اول بنا شدن تفاهم‌نامه‌ای طی مراحل الحاق امضا شود و این تفاهمات در اختتامیه همایش به امضا رسید تا تشریفات قانونی الحاق سازمان بنادر و دریانوردی ایران به این انجمن طی شود و از این طریق همکاری‌های فنی بین  ایران و این انجمن و سایر اعضا انجمن شکل گیرد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول