اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تجمع طلاب اصفهانی مطرح شد

هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد/ جنایاتی رخ می‌دهد که در تلویزیون قابل پخش نیست

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه گفت: آن‌هایی که پول‌های خود را در راه عیاشی در ترکیه و جاهای دیگر خرج می‌کنند، در آن زمان مشکلی ندارند و اکنون می‌گویند چرا به مردم بی‌دفاع یمن کمک می‌کنید.

هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد/ جنایاتی رخ می‌دهد که در تلویزیون قابل پخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمحمد صادق ابطحی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب اصفهانی که به منظور حمایت از مردم مظلوم یمن در مدرسه دارالحکمه اصفهان تجمع کرده بودند، اظهار کرد: در حوادث بین‌المللی و به خصوص یمن چراغ سبزی است که اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به سعودی‌ها نشان دادند تا یمن را در تنگنا قرار دهد.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه گفت: علت حمله رژیم سعودی به یمن که به عنوان حیاط خلوت سعودی بود، بیداری اسلامی در منطقه است که دیکتاتورهایی در کشورهای اسلامی سقوط کردند.

وی افزود: شیعیان یمن در ادامه این حرکت که در شمال این کشور هستند و آل سعود همیشه از آن‌ها ترس داشته است، حرکاتی را مسالمت‌آمیز آغاز کردند ولی با هجوم نیروهای وفادار به سعودی کار به درگیری کشیده شده و رئیس جمهور این کشور کناره‌گیری کرد و معاون او کار را به دست گرفت و کار به جایی رسید که منصور هادی به عربستان گریخت و یکی از دلایل دیگر حمله به ظاهر اعلام شده دفاع از منصور هادی و به قدرت رساندن مجدد او اعلام شد.

حجت‌الاسلام ابطحی تصریح کرد: عامل دوم موقعیت حساس کشور یمن است که در کنار باب المندب و دریای سرخ قرار دارد و اگر کسی به این آبراه حساس که بخش اعظمی از مبادلات دنیا از این منطقه عبور می‌کند دسترسی داشته باشد، قدرت بزرگی در اختیار دارد و آل سعود چشم طمع به این منطقه دارد.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: عامل سوم جلوگیری از قدرت گرفتن شیعیان در این منطقه بود که در سال‌های اخیر همیشه با آل سعود در تقابل بودند ولی به کوری چشم وهابی‌های سعودی، انصارالله در منطقه قدرت گرفته‌اند و  پیروز خواهند بود، همانند پیروزی‌هایی که حزب‌الله در جنگ با رژیم صهیونیستی داشتند.

وی مطرح کرد: در جریان حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه که اخیرا انجام شد یک حمله همه جانبه را تدارک دیدند، حماس و جهاد اسلامی در مدت کمتر از 48 ساعت بیش از 450 موشک بر سر صهیونیست‌ها ریختند و آن‌ها را ناچار کردند که مصر را واسطه قرار دهند و اعلام آتش بس کنند.

ابطحی ادامه داد: این اتفاق بی سابقه است در تاریخ، رژیمی که گنبد آهنین دارد تا نزدیکی سقوط کابینه پیش برود و سراسیمه آتش بس اعلام کند، در قصه یمن هم به زودی این قضیه اتفاق خواهد افتاد.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه خاطر نشان کرد: زمانی که بن سلمان به قدرت رسید، اتفاقاتی در سیستم پادشاهی آل‌سعود رخ داد و این حکومت بسیار متزلزل شد و برای این که روی این مسائل سرپوش بگذارد، با هم پیمانان خودش به یمن حمله کرد و امیدوار بود که بتواند این قضیه را به زودی حل کند.

وی اذعان کرد: آل سعود از خودش ارتشی ندارد و هر بخشی از آن توسط گروهی از افراد اداره می‌شود و بارها تاکنون به یمن از زمین و دریا و هوا حمله کرده است ولی تاکنون نتوانسته هیچ بخشی را تسخیر کند.

ابطحی عنوان کرد: دنیا مقابل این همه جنایت فقط سکوت کرده است و آیا آن‌ها این جنایات را نمی‌بینند؟ بیش از 10 هزار نفر کشته شده‌اند و بیش از 50 هزار کودک در این حوادث از گرسنگی و بیماری جان دادند.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه اضافه کرد: بنا بر اعلام خود سازمان‌های بین المللی در هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد و دنیا در مقابل همه این جنایات سکوت کرده است و تنها کشوری که از این ملت دفاع می‌کند و در دنیا هم همه می‌دانند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دنیا در اثر قتل یک منتقد سعودی که سال‌ها با همین دولت دم‌خور بود و اخیرا منتقد آن‌ها بود، چه بلوایی در دنیا به راه انداختند و اشک تمساح ریختند ولی در مقابل جنایات آل سعود در یمن کاملا سکوت کرده است.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه اشاره کرد: ترامپ صراحتا می‌گوید که به دلارهای آل سعود نیاز داریم و به همین دلیل حاضر نیستند که این حکومت را محکوم کنند و این حکومت خودش از اعضای اصلی کمیته حقوق بشر سازمان ملل است که این موضوع مسخره است.

وی در ادامه گفت: جنایاتی در یمن رخ داده است که پخش صحنه‌های آن در تلوزیون ممکن نیست؛ متاسفانه در داخل کشور هم برخی‌ها عنوان می‌کنند که چرا باید از یمن و دیگر کشورهای مظلوم دفاع کنیم؟ ما شیعه امیرالمونین هستیم و به پیامبری ایمان داریم که می‌‌گوید اگر یک انسان نه فقط یک مسلمان فریاد بزند به داد من برسید و کاری نکند باید به مسلمانی خودش شک کند.

مسلمانان در یمن، میانمار، نیجریه و سوریه تحت ستم هستند

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان اینکه حرکت امروز ما انزجار از اعمال دولت سعودی و حمایت از مردم یمن است، مطرح کرد: آن چه خون ریخته می‌شود امروزه همه از مسلمانان هستند و دنیا همه این جنایات را می‌بیند و سکوت می‌کند؛ در میانمار مسلمانان را می سوزانند و در نیجریه به مسلمانان حمله می‌کنند؛ در عراق و سوریه چه جنایاتی انجام دادند و مگر مسلمان می‌تواند این‌ها را ببیند و سکوت کند؟

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: آن‌هایی که پول‌های خود را در راه عیاشی در ترکیه و جاهای دیگر خرج می‌کنند، در آن زمان مشکلی ندارند و اکنون می‌گویند چرا به مردم بی‌دفاع یمن کمک می‌کنید.

وی افزود: در جریانات اخیر متوجه شدید که همه کشورهای اروپایی و آمریکا پشت آل سعود است و به آن‌ها سلاح می‌فروشند؛ متاسفانه پول مسلمانان در حال کشته شدن با پول و سلاح مسلمانان هستند. 

ابطحی ادامه داد: باید در این راه از مظلوم با مال و جان کمک و دفاع کنیم که این دستور قرآن است و مظلومیت این ملت را به گوش دنیا برسانیم؛ برخی‌ها در این راه مال می‌دهند و برخی‌ها هم مثل شهید حججی جان می‌دهند.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد: امروز با همه شرارت‌های دشمن که به نظام اسلامی وارد می‌کنند، علاوه بر کسانی که در شبکه‌های مجازی سخنگوی دشمن هستند برخی از مسؤولان هم تریبون دشمن شده‌اند و این صحبت ها را مطرح می‌کند.

گفتند قول «جان کری» تضمین است

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه در سطح وسیع می‌گوید پولشویی در ایران وجود دارد و یا در اروپا مصاحبه می‌کند اگر برجام از بین برود، تروریست‌ها سرازیر در اروپا می‌شوند در حالی که ایران مقابل تروریست است و خودش از این موضوع زخم خورده است و در سطح وسیع تاکنون شهید داشته اشت.

حجت‌الاسلام ابطحی مطرح کرد: هدف از این صحبت‌ها چیست؟ سرمایه‌های کشور را با برجام تباه کردید و به فرامین رهبری گوش نکردید که گفتند من به این مذاکرات خوش بین نیستم؛ پنج سال کشور را نگه داشتید و امروز معاون وزارت خارجه می‌گوید دست‌آورد ما از برجام به صفر رسیده است و تعهداتی دادید که کشور را فلج کرده است.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه خاطر نشان کرد: به عنوان خواست ملی باید این مسائل مطرح شود و باید سوال شود چرا دست آوردهای شهدای هسته‌ای بر باد رفته است؛ گفتند قول «جان کری» تضمین است اما آیا این صحبت یک دیپلمات درست است؛ یک دیپلمات چقدر باید ساده باشد!

حجت‌الاسلام ابطحی بیان کرد: رهبری گفتند هر اقدامی قرار است انجام شود باید مرحله مرحله باشد و در مقابل هر اقدام باید یک اقدام از طرف مقابل انجام شود؛ آب سنگین اراک را به عمان منتقل کردند و در آنجا هزینه نگهداری آن را می‌دهند و هیچ کسی هم حاضر به خرید آن نیست.

کدام صحبت رهبر انقلاب را عملی کردند؟

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: امروز کسانی که مملکت را به این روز رساندند مطرح می‌کنند که رهبری در این ماجرا مقصر است ولی کجا ایشان کم گذاشتند؛ ایشان که اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و گفتند کالای قاچاق را جلوی  قاچاقچی آتش بزنید ولی کدام اقدام ایشان را انجام دادند؟

وی در پایان اشاره کرد: خطری که امروز حوزه را تهدید می‌کند خطر نفوذ است و عده‌ای در حوزه صحبت‌هایی انحرافی را مطرح می‌کنند که باید بسیار مراقب بود؛ آتش به اختیار خطاب به طلاب هم است و باید مقابل افکار انحرافی هرکسی که می‌خواهد باشد ایستاد و از مدیریت حوزه هم می‌خواهیم که با این افراد برخورد کند.

به گزارش فارس، در پایان این برنامه طلاب اصفهان در تجمعی اعتراض علیه آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار سر دادند و بیانیه‌ای در حمایت از مردم یمن خواندند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول