اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ولت: آلمان و فرانسه با تحریم‌های بیشتر علیه روسیه مخالفت کردند

یک روزنامه آلمانی نوشت که در جریان نشستی محرمانه در بروکسل، دیپلمات‌های برلین و پاریس با تحریم‌های هر چه بیشتر علیه روسیه مخالف بودند.

ولت: آلمان و فرانسه با تحریم‌های بیشتر علیه روسیه مخالفت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  روزنامه آلمانی «ولت» نوشت که  روز سه شنبه در جریان نشست محرمانه کمیته سیاسی و امنیتی در بروکسل، دیپلمات‌های فرانسوی و آلمانی با تشدید تحریم‌های موجود علیه روسیه مخالفت کردند.

بر طبق گزارش این روزنامه آنها اعلام کردند که اعتمادآفرینی در راستای حل تنش ایجاد شده میان روسیه و اوکراین ضرورت دارد. دولت‌های آلمان و فرانسه می‌خواهند که به اقدامات دیپلماتیک در راستای سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برای حل تنش در ارتباط با تنگه کرچ ادامه دهند. این سازمان در مورد حل بحران یاد شده، می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان  هم گفته است که کشورش آمادگی دارد با کمک طرف فرانسوی و در قالب مذاکرات نورماندی که  به دستیابی توافق میسنک و پایان جنگ در شرق اوکراین منجر شد، در زمینه بحران کنونی میان اوکراین و روسیه میانجی‌گری کند.

در تازه‌ترین تحولات میان روسیه و اوکراین، وزارت خارجه استونی امروز سفیر روسیه را  احضار کرده است.وزارت خارجه استونی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در دیدار با سفیر روسیه، از وی خواسته شد تا به مسکو ابلاغ کند که هر چه سریعتر کشتی‌های اوکراین و خدمه آن‌ها آزاد شوند».

سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه 25 نوامبر (4 آذرماه) با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آبهای منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح‌ برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند که در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند. در حال حاضر پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی روسیه به جریان افتاده است.

وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است. این در شرایطی است که کی‌یف گفته کشتی‌های اوکراین هیچ اقدام اشتباهی صورت نداده‌اند و روسیه به تهاجم نظامی متهم کرده است

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول