اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سرسنگی در نشست خبری :

دانشجویان همچنان پای آرمان‌های نظام و رهبری ایستاده‌اند/تاکید بر وفاق بین سلیقه‌های سیاسی

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشجویان همچنان پای آرمان‌های نظام و اطاعات از مقام معظم رهبری ایستاده‌اند، گفت: وفاق بین سلیقه‌های سیاسی امروز بسیار اهمیت دارد.

دانشجویان همچنان پای آرمان‌های نظام و رهبری ایستاده‌اند/تاکید بر وفاق بین سلیقه‌های سیاسی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری صبح  امروز با موضوع اعلام برنامه‌های روز دانشجو گفت: 16 آذر یکی از روزهای مهم تقویم جمهوری اسلامی است و چند ویژگی دارد که این روز را متمایز می‌کند، یکی اینکه هویت انقلاب ما هویت استعمارستیزی و ایستادگی در برابر دشمنان است. زمانی دانشجویان دانشگاه تهران با خون خودشان این حماسه را آفریدند که خیلی از ما با موضوع انقلاب و امام و رهبری حتی آشنا هم نبودیم. 

وی افزود: امروز اگر کسی درباره استکبارستیزی و مقاومت صحبت کند شاید طبیعی باشد ولی زمانی که بسیاری از افراد زندگی زیر بار ظلم را پذیرفته بودند جوانان دانشگاه تهران جان خود را فدا کردند تا پیامی را به مردم بدهند و این مساله سبب افتخار دانشگاه تهران است که نماد استکبارستیزی و ایستاده مردن به جای نشسته زندگی کردن باشد. 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه 16 آ‌ذر ماه با هویت دانشجویی پیوند خورده است گفت: دانشجویان در روز 16 آ‌ذر شور و حال دیگری دارند و امیدواریم امسال نیز دانشجویان و تمام کسانی که به نوعی در جامعه دانشجویی فعال هستند با گرامیداشت 16 آ‌ذر یکبار دیگر فریاد حق‌طلبی و ظلم ستیزی را به گ وش مردم جهان برسانند و با برگزاری شایسته این روز نشان دهند که ذهنیت بیمارگونه‌ای که در برخی مسئولان کشورهای دیگر وجود دارد اشتباه است. 

سرسنگی با بیان اینکه دانشجویان همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی، نظام و اطاعات از مقام معظم رهبری ایستاده‌اند گفت: دانشجویان اجازه نمی‌دهند دستاوردهای انقلاب پایمال شوند، امسال 16 آذر در چهلمین سال انقلاب است و حتما یاوه‌گویی‌هایی دولتمردان آمریکایی که گفته‌اند ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را نمی‌بیند مشخص می‌شود که ایران بسیار بزرگتر از آن است که دشمن بتواند انقلاب اسلامی را منحرف کند. 

وی اضافه کرد: البته یک هشدار مهم نیز وجود دارد و آن مساله ضرورت وفاق بین سلیقه‌های سیاسی مختلف است، هرچه دشمن هجمه را بیشتر می‌کند ما باید به هم نزدیک‌تر باشیم و نباید اجازه بدهیم روی اصول انقلاب کسی از بیرون برای ما نقشه بکشد. 

سرسنگی با بیان اینکه دانشگاه تهران برنامه‌هایی را در 16 آذر امسال دارد،‌گفت: جلسه‌ای با حضور دبیران تشکل‌های دانشگاه داشته‌ایم و به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه 16 اذر روز جمعه است برنامه‌ای امسال در روز 18 آذر برگزار شود. 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: هنوز مشخص نیست که رئیس‌جمهور به کدام دانشگاه می‌رود و ممکن است در یکی از دانشگاه‌های شهرستان‌ها حضور یابد اما ما در دانشگاه تهران آمادگی‌ خودمان را اعلام کردیم و از حضور رئیس‌جمهور خوشحال می‌شویم اما تصمیم‌گیری با دفتر رئیس‌جمهور است. 

وی گفت: تشکل‌های دانشجویی از مسئولان بسیاری دعوت کرده است تا در دانشگاه حضور یابند ولی کمتر پیش می‌اید که میزبان مسئولین باشیم به نظرم در 40 ساله دوم انقلاب باید حضور مسئولان در دانشگاه در دستور کار قرار گیرد. 

سرسنگی درباره اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از روسای مجلس و قوه قضاییه برای حضور در دانشگاه دعوت کرده است، گفت: از این مساله اطلاعی ندارم ولی دانشگاه تهران آمادگی دارد میزبان روسای قوه قضاییه و قوه مقننه باشد بخصوص پس از حوادث دی ماه سال گذشته دانشجویان دانشگاه تهران بسیار مشتاق رئیس قوه قضاییه هستند. 

وی گفت: به عقیده من حضور مسئولان در دانشگاه‌ها کم است دانشجو انتظار دارد که مسئولان بیشتر به دانشگاه بیایند، هرچه رابطه مسئولان با دانشجویان بیشتر شود سوء تفاهم‌ها برطرف می‌شود؛ بنابراین دانشجویان انتظار دارند که مسئولان همان قدر که برای حضور در شبکه‌های مجازی وقت می‌گذارند برای صحبت رو در رو با دانشجویان هم وقت بگذارند،‌مسئولان از دانشگاه انتظار دارند که مرکز فکر و الگوپرداز باشد ولی حاضر نیستند با دانشگاه ارتباط مستقیم داشته باشند. ما در دانشگاه تهران اعلام آمادگی می‌کنیم که از مسئولان در این دانشگاه میزبانی کنیم. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول