اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

فارس از بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در زنجان گزارش می‌دهد

از توجه به مدارس تخریبی تا آموزش امداد به خانواده‌های اطراف مکان‌های آموزشی

بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس زنجان در حالی برگزار شد که در این جلسه بر مقاوم‌سازی مدارس تخریبی و لزوم آموزش موارد ایمنی به خانواده‌های اطراف مدارس تاکید شد.

از توجه به مدارس تخریبی تا آموزش امداد به خانواده‌های اطراف مکان‌های آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» طی امروز در مدارس استان زنجان پیش از ظهر امروز برگزار شد تا دانش‌آموزان مدارس میزان آمادگی خود را برای روزهای بحرانی و زمان حادثه محک بزنند.
مدیر آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم نمادین برگزاری مانور زلزله و ایمنی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سفیران خانواده‌ها هستند، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های حیاتی در زندگی دانش‌آموزان یک موضوع ضروری است تا علاوه بر فراگیری خود آن را به خانواده‌ها انتقال دهند.
مریم رشتچی با اشاره به اینکه استان زنجان در برگزاری مانورهای زلزله همواره موفق عمل کرده است، افزود: کسب مقام نخست در نوزدهمین مانور زلزله، کسب مقام دوم در هجدهمین مانور زلزله نشان از این توانایی دارد.
وی با اشاره به اینکه آگاهی دانش‌آموزان باید بالا برود، اضافه کرد: با اجرای مانور در صورت وقوع زلزله واقعی دانش‌آموزان می‌توانند از آموخته‌های خود استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه باید به مدارس تخریبی و مقاوم‌سازی نشده استان نگاه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: امید است با این نگاه ویژه شاهد آن باشیم که در هنگام وقوع حوادث خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مدارس وارد نشود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله از الزامات آموزشی است، تصریح کرد: در راستای ایجاد مدارس ایمن و جامعه تاب‌آور همه نهادها باید دست به دست هم داده و اقدام به ارائه آموزش کنند.

فیروز مهدی با اشاره به اینکه برای برگزاری مانور زلزله در مدارس استان زنجان پنج جلسه با دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، افزود: خروجی این آموزش‌ها اراده آموزش‌های عملی به دانش‌اموزان و کسب مهارت‌های لازم برای یک زندگی سالم است که مقابله با خطرات زلزله نیز در این زیرمجموعه قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید امدادگر و امدادیار باشند تا در حوادث دیگران را یاری کنند.

* دانش‌آموزان محور توسعه در کشور هستند

امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی تمام برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان محور توسعه در کشور هستند و اعتلای آنان به اعتلای جامعه منجر می‌شود.

مهرداد سلطانی با اشاره به اینکه برای برگزاری مانور زلزله امروز کار جمعی صورت گرفته است، بیان کرد: هدف از اجرای این مانور ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در راستای مقابله با بحران‌ها به ویژه زلزله است.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله در سال‌جاری به صورت محله محور برگزار می‌شود، افزود: در این طرح علاوه بر دانش‌آموزان خانواده‌های ساکن اطراف مدارس نیز آگاهی‌های لازم را برای شرکت در مانور زلزله کسب می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه محور همه برنامه‌ها باید انسان‌ها باشند چرا که انسان‌ها هستند که جامعه را می‌سازند، افزود: بهبود تجهیزات در وهله دوم مقابله با حوادث طبیعی قرار می‌گیرد.

سلطانی با اشاره به اینکه انسان‌های با فرهنگ جامعه را بهتر می‌کنند، تصریح کرد: تربیت چنین انسان‌هایی در گرو ارائه آموزش‌های لازم است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بستر بسیار مناسبی برای ارائه آموزش‌های لازم و مهارت اصلی زندگی است، گفت: آموزش و پرورش در سنین پایین اثرگذاری زیادتری خواهد داشت و معلمان باید در راستای آموزش دانش‌آموزان فعالیت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت حرف نخست را در ساختن جامعه می‌زند، افزود: ایمنی فقط و فقط در سایه امنیت صورت می‌گیرد.

در ادامه این جلسه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم را برای همه مردم ارائه کنیم چرا که حادثه خبر نمی‌کند، بیان کرد: برای داشتن و ساختن مدارس ایمن و تاب‌آور باید آموزش‌های لازم در سه مقطع ارائه شود.

شهرام میرزایی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بازوان امدادگران در سطح جامعه هستند، افزود: دانش‌آموزان پس از کسب توانایی لازم می‌توانند آموخته‌های خود را به خانواده‌های خویش منتقل کنند.

انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول